Avatar billede nbainfodk Nybegynder
22. juli 2004 - 21:48 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Vælg operativsystem - hvorfor

Når jeg starter computeren op, skal jeg vælge mellem:

Windows XP

Jeg har haft 2 gange xp på computeren ved en mindre fejl, men har slettet den ene mappe igen - men der er åbenbart stadig en eller anden træls fil der gør at jeg skal vælge mellem to systemer.. Den ene virker ikke, da det er den udgave af windows jeg har slettet.

Er der en måde jeg kan finde denne fil/mappe på? Jeg vil MEGET gerne undgå formatering...
Avatar billede henrikege Nybegynder
22. juli 2004 - 21:51 #1
Du kan gå i "KØR" under Startknappen og skrive "msconfig". Du får nu nogle fan-blade bl.a. "BooT.InI". Her kan du slette den ene af de 2 versioner, som pc'en starter op med.
Avatar billede trekkies Juniormester
22. juli 2004 - 21:57 #2
Du kan vælge hvilken styresystem du skal starte med.

Du skal højre klikke på "denne computer" vælg menuen "Avanceret" og derefter vælg "Indstilliger" under "Start og Genoprettelse" menuen.
I den øverste dropdown menu, kan du vælge hvilket styresystem du vil start med, fjern fluebenet ved menuen "Vis en liste over operativsystemer i:"

HUSK DU SKAL VÆRE SIKKER PÅ AT DU VÆLGER DET RIGTIGE STYRESYSTEM.

Klik på OK.

Nu kan du genstarte din computer, og du undgår din valgmulighed.

HUSK DU SKAL VÆRE SIKKER PÅ AT DU VÆLGER DET RIGTIGE STYRESYSTEM.

Mvh
Martin Jørgensen
Avatar billede nbainfodk Nybegynder
22. juli 2004 - 23:07 #3
Ok.. De hedder det  samme - nøjagtig som når jeg starter computeren op..

Men der er det den nederste jeg skal vælge - er det så ikke det samme jeg skal gøre her mon?
Avatar billede trekkies Juniormester
22. juli 2004 - 23:12 #4
det var detfor mig, da jeg havde dette problem.
Men lav en prøve først, ved at sætte den nederst som standard og genstarte forfra, og vent de 30 sekunder, og hvis det så kører igennem, så kan du vælge det det kune skal være den der skal være start, under de 30 sekunder.

Kan du forstå hvad jeg mener?
Avatar billede henrikege Nybegynder
22. juli 2004 - 23:21 #5
>trekkies
God måde at klare problemet på. Den kendte jeg ikke, men nu er jeg så meget klogere....... jeg takker ;o)
Avatar billede trekkies Juniormester
24. juli 2004 - 00:11 #6
Fik du klaret dit problem nbainfodk?
Avatar billede nbainfodk Nybegynder
01. september 2004 - 18:15 #7
Beklager at det tog så lang tid at acceptere..

Men tak for svarene..- de hjalp :)..