Avatar billede kelroy Nybegynder
22. juli 2004 - 20:51 Der er 7 kommentarer

2* WD Raptor 10.000 benchmark

jeg har så det spørgsmål hvor jeg ikk når de samme benchmark resultater i sisoft sandre 2004, i FILE DISC BENCHMARK. i programmet viser den hva 2* 36 GB Western Digital Raptors (Raid 2+0 får i score. men min er meget mindre... svarende til en alm hardisk. 49000 kb/s..

Nogen forklaring hvorfor jeg ikk får samme resultater???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. juli 2004 - 00:40 #1
Det lyder for mig som om du ikke kører Raid. Jeg testede min egen 7200 maxtor og scorer omkring 39000 kb/s og det passer jo meget godt med at dine 10000 o/min er ca 20-25% hurtigere.
Raid er jo en teknik hvor den kan skrive på 2 diske samtidig og det giver en ret voldsom hastighedsforøgelse. Jeg så godt den raidede sata 150 med 2 diske i raid 0. Den stod til 84000 kb/s.

Så mit bud er at du ikke kører raid men bruger diskene som alm sata diske.

Jeg lægger et svar, som du blot afviser hvis jeg har gættet forkert :)
Avatar billede kelroy Nybegynder
23. juli 2004 - 00:43 #2
hehe... tak for budet.. men nej, jeg kører 140 % sikkert Raid!...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. juli 2004 - 00:46 #3
Ok, hvilken slags raid kører du ?
Du kan jo kun køre 0 eller 1, men der er også performance forskel på disse *s*
Avatar billede kelroy Nybegynder
23. juli 2004 - 00:49 #4
Promise 2+0 Stripe/RAID0 hvis det sg hjælpe dig!!..

Kører efter performance!!!... Men sys nu den svinger op og ned med resultaterne.. fik 70000 lige før:-s
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. juli 2004 - 00:53 #5
Hvis du kører længe nok kan det jo være den rammer de 84000 på et tidspunkt. Det kan jo være en "feber måling". *s*

Spøg til side:
Mit bedste bud er nok at den raidcontroller den anden har er en anelse mere effektiv, men det er svært at vide for det står jo ingen steder hvad det er for en.
Avatar billede kelroy Nybegynder
23. juli 2004 - 00:59 #6
Tjaaa.. men det er noget underligt noget, for nogen gange kan den ikk køre det benchmark!!! underligt.. så skriver den noget med framerated et eller andet:-s
ret sært
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2004 - 12:36 #7
Det er nok tvivlsomt om du får flere indlæg når spørgsmålet er så gammelt ..