Avatar billede tlb18 Nybegynder
22. juli 2004 - 19:43 Der er 13 kommentarer

dvd brænder fejl

min brænder laver denne fejl når jeg vil lave en kopi af en dvd.
www.ferdinand.brygge.dk/error.jpg

hjælp mig ???? hvad skal jeg gøre for at fjerne denne fejl...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. juli 2004 - 19:59 #1
det er lidt af et åbent spm, da der kan være mange ting galt.
men buffer underrun, er tit fordi, der ikke er nok plads i cachen..altså på hdén, eller i rammende.
Jeg ville nok starte med at rydde op i pcén, og evt. flytte min cache mappe, til et drev med meget plads, og tæt på roden.
Og når dår du prøver igen, så prøv at færdig skrive cdén, og sørg for at den er stor nok.!
Avatar billede tlb18 Nybegynder
22. juli 2004 - 20:02 #2
ok det prøver jeg
Avatar billede tlb18 Nybegynder
22. juli 2004 - 20:06 #3
jeg har 512 mb ram så der sku være plads nok. hvor meget plads skal der være på hdd en for at ku brænde den ??
hvor er roden???
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. juli 2004 - 20:09 #4
roden, mener blot tæt på C:, el. d:...O)

Prøv evt.at brænde lidt langsommere.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. juli 2004 - 20:11 #5
Avatar billede tlb18 Nybegynder
22. juli 2004 - 20:17 #6
jeg har iøvrigt også 8.2 gb fri på min hdd, sku det ik være nok
Avatar billede tlb18 Nybegynder
22. juli 2004 - 20:20 #7
jeg har en 8 speed brænder men har kun 4 speed cd`er
så jeg brænder kun med x4
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. juli 2004 - 20:31 #8
så fatter jeg det ikke, har du checket for spyware, osv, eller lavet en genstart før du brænder.??
Avatar billede tlb18 Nybegynder
22. juli 2004 - 20:41 #9
jeg har lige fået min mac 14 dage siden og har ik fået noget spyware for så vidt jeg
ved kan jeg ik få det på min ibook men hvad skal jeg bruge for at tjekke det...

ps min brænder kan godt brænde data over på dvd skiver og også kopiere alm cd er og lave alm cd er
Avatar billede sorensen_dk Nybegynder
22. juli 2004 - 20:43 #10
ehm... bartfreak... det er en mac :)

den bruger ikke bogstaver som drev betegnelse.... og så vidt jege ved finder der ikke spyware til os x
Avatar billede sorensen_dk Nybegynder
22. juli 2004 - 20:44 #11
edit: jeg
Avatar billede egonspock Seniormester
23. juli 2004 - 00:48 #12
Hvis du bruger Toast, kan du bede den om at sikre at der ikke bliver Buffer underrun ved at sætte cachen højere. Det finder du under Advanced i Disk Recorder Settings(tryk evt. Alt-R).
Har du andre programmer kørende samtidigt? Jeg kører jævnligt både SETI at home og spiller iTunes samtidig med at jeg brænder(både DVD og CD'er), så det burde du også kunne.
Avatar billede egonspock Seniormester
23. juli 2004 - 00:50 #13
Måske, måske kan det også være mediet. Jeg har været uheldig en enkelt gang eller to med billige medier, så nu bruger jeg kun Apple's, og de er heller ikke så vildt dyre.