Avatar billede monster2000 Nybegynder
23. februar 2001 - 22:57 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Kæmpe Spørgsmål !!!!!!!

Hjælp mig med at lave en forum/chat/news site

Jeg er Minus hot i html så der for giver jeg 250 point til et rigtigt svar!!!

Det skal være en site hvor man kan skrive news ind så andre kan læse dem evt. så alle på en list får en mail hver gang der kommer nye forslag på siten....

Det skal være en site i html format så jeg nemt kan lave et link fra en anden site til den...

1 der skal skrives en overskrift \"emne\"
og der under kan man skrive hvad man nu har af news

2 man skal kunne skrive et svar eller spørgsmål til det news som er blevet postet
i punkt 1

3 det skal være nemt for hostmaster at slette fejl og gamle news

4 Hver gang der kommer en news kan der sendes en mail til en eller flere mail ADR:::

Jeg ved at det findes et eller andet sted jeg har set det

Jeg har egen www server Hvis det kan hjælpe

Hilsen M2K
Avatar billede realone Nybegynder
23. februar 2001 - 23:02 #1
Det kommer nok til at blive i php...
Avatar billede monster2000 Nybegynder
23. februar 2001 - 23:05 #2
det er helt fint men kan det nemt sættet op på min appache server

eller hvad

kan du hjælpe mig
Avatar billede brain Nybegynder
23. februar 2001 - 23:12 #3
Hvilken webserver har du? Så kan jeg måske hjælpe dig med det, nu hvor \"den ægte vare\" har taget den egentlige opgave...
Avatar billede repsac Nybegynder
23. februar 2001 - 23:12 #4
Yeps ... det kan nemt sættes op på din appache webserver ... du skal bare have php også ...
Download det på php.net ... ;)
Avatar billede brain Nybegynder
23. februar 2001 - 23:16 #5
ups. apache, mig dum ja....meje dum, ja....
Avatar billede monster2000 Nybegynder
23. februar 2001 - 23:19 #6
hvad står php for og hvad skal php bruges til EVT en dansk brugervejl......

Det var sku hurtigt  DAMN HURTIGT

Avatar billede brain Nybegynder
23. februar 2001 - 23:41 #7
PHP står for \"PHP: Hypertext Preprocessor\", ja jeg ved det, cyklisk reference (PHP inde i \"), men det er vel en nørd med humor der har fundet på det...

PHP er et script sprog der bliver afviklet af serveren, og altså ikke i browseren ligesom HTML og JavaScript...
Avatar billede brain Nybegynder
23. februar 2001 - 23:41 #8
Der findes ikke en dansk manual endnu, men du er vist velkommen til at melde dig som oversætter på www.php.net :)
Avatar billede monster2000 Nybegynder
23. februar 2001 - 23:43 #9
ja men hvordan laver jeg det jeg skal bruge

er der en der kan hjælpe mig jeg er ikke ret ferm i det her script eller hvad det hedder
Avatar billede brain Nybegynder
23. februar 2001 - 23:46 #10
det skulle realone da vist klare ikke sandt real?
Avatar billede redhead Nybegynder
23. februar 2001 - 23:51 #11
Før du går i gang med PHP, skal du nok være ok til HTML, ellers duer det ikke. Det script du søger, skal du lede længe efter for at finde, du kan også vælge at slå en masse færdige script sammen, men hvis du vil have det som et script finder du det nok ikke sådan lige, da det er sådanne script som virksomheder betaler flere tusinde for at få en webprogrømer til at lave det. Hvis du kommer igang med HTML og derefter PHP, kan du inden længe også lege med en database, hvor MySQL kan anbefales. Kan du disse 3 scriptingsprog (HTML, PHP og MySQL) burde du kunne lave det som dit spørgsmål virkeligt går ud på.
Avatar billede monster2000 Nybegynder
23. februar 2001 - 23:54 #12
så svært skulle det ikke være

jeg skal bruge det til en spille clan http site

og jeg ved at highlanders har en site hvor det er muligt

plzzzzzz

det kunne være mega fedt
Avatar billede brain Nybegynder
23. februar 2001 - 23:57 #13
en af den slags: Jeg gider ikke lære det, bare lav det for mig.....ikke sjovt...
Avatar billede monster2000 Nybegynder
24. februar 2001 - 00:03 #14
nej nej nej nej

jeg vil gerne lære det men hvis nogen har det vil jeg ikke lave det for siten åbner snart så ville jeg have det med på siten fra start. Når jeg så har det ville jeg lave det om så det passer til resten af siten....

jeg troede <at det fantes i html og var lige til at lave men jeg tager måske fejl

men tak for hjælpen \"men jeg lader spørgsmålet stå hvis nogen skulle få lyst til at kigge forbi senere.....

Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2001 - 00:17 #15
ASP styre.., det er derfor at asp er fremtiden, følger i slet ikke med??

Stort set alle idag køre med \"Primært\" MS IIS, hvor der køre asp på..

Welcome to the year 2001
Avatar billede redhead Nybegynder
24. februar 2001 - 00:40 #16
testkanin >> ASP er din holdning til det bedste server-side-scripting-sprog, men ikke min. Jeg følger sku fint med, og jeg vil blive ved med at være til PHP, indtil (hvis den dag nogensinde kommer, som jeg aldrig tror) ASP overtager alt. Hvis din holdning er sådan til PHP, så lad være med at sige det på den der måde! Har du overhovedet nogle argumenter bortset fra det der du har skudt ud i tågen med at stort set alle servere kører MS IIS? Hvis du har lyst til at battle er jeg sku med! :o)
Avatar billede andreas Nybegynder
24. februar 2001 - 00:53 #17
Hvis du er villig til at smide penge i det, vil jeg gerne lave det for dig!
Avatar billede andreas Nybegynder
24. februar 2001 - 00:55 #18
testkanin -> Nu skal det lige siges at firmaer der tilbyder webhoteller kører som regel liget meget af hvert, faktisk nogle gange mere Apache på Linux eller Unix.
Avatar billede andreas Nybegynder
24. februar 2001 - 00:58 #19
og så skal det lige siges at php er gratis, asp koster sgu...
Avatar billede monster2000 Nybegynder
24. februar 2001 - 01:46 #20
hvor meget snakker vi om kr og Øre

1000 eller mere eller 20 kr gi et bud
Avatar billede andreas Nybegynder
24. februar 2001 - 01:51 #21
500 kr,- så kan du få et nyhedssystem i morgen....
Avatar billede monster2000 Nybegynder
24. februar 2001 - 01:56 #22
nej det er sku for meget af det gode jeg ved det findes jeg syntes da ikke jeg kræver for meget

bare et lille news/chat/......

det skal ikke være super smart eller noget men det skal bare kunne give mig en chance for at lave nogle news hvor folk kan svare neden under med et + eller lign..

scribt eller hvad fanden det hedder ligger jo over alt på nettet

Det kan ikke passe at det skal koste noget

Avatar billede andreas Nybegynder
24. februar 2001 - 02:00 #23
Så må du sku selv klare dig.

Ellers må du gå over i php kategorien og søge!
Avatar billede andreas Nybegynder
24. februar 2001 - 02:01 #24
Avatar billede monster2000 Nybegynder
24. februar 2001 - 02:22 #25
ok andreas hvordan skal jeg bruge php3 filerne

jeg jeg er ikke helt med på den med min appache server under php indstallationen

hvordan gør man
Avatar billede monster2000 Nybegynder
24. februar 2001 - 02:57 #26
Tak for hjælpen

Jeg fik ikke noget af jer men....

jeg har selv fået lidt blod på tanden så bare vent der bliver nok snart postet nogle nye spørgsmål ang PHP3/4  og mysql

Jeg er på vej  prøv lige at se thorsnet.dk

eller  wichmann.thorsnet.dk

bare vent der kommer snart noget fra mig i php kategorien

tak for hjælpen andreas det var dit sidste kommentar der gav blod på tanden
Avatar billede andreas Nybegynder
24. februar 2001 - 15:04 #27
NP....