Avatar billede kridley Nybegynder
22. juli 2004 - 17:22 Der er 7 kommentarer

Kald til function i movieclip

Hej Eksperter,

Problem:
Jeg skal kalde en funktion i et movieclip ude fra main timeline. Jeg kalder funktionen med følgende path _root.movieclip.funktionsNavn();

Dette virker ikke! Funktionen ligger på frame nr. 37, kan dette have nogen betydning?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. juli 2004 - 18:29 #1
Er du på _root i forvejen - Hvis ligger movieclippet så i frame 37?
Avatar billede mat Nybegynder
22. juli 2004 - 19:32 #2
Hvis ikke dit movieclip er nået til frame 37 eksisterer funktionen jo i princippet ikke endnu? Men du kan godt kalde en funktion på pågældende måde.
Avatar billede kridley Nybegynder
23. juli 2004 - 11:23 #3
Mat-> OK, men jeg har prøvet at deklarerer funktionen i frame nr. i movieclippet. Det hjælper stadig ikke.

Nikolajdu-> Jeg er på _root, movirclippet ligger på frame 1 her. Inde i det movieclip ligger der en funktion på frame nr. 37
Avatar billede mat Nybegynder
23. juli 2004 - 11:57 #4
Jeg har prøvet at lave en test hvor jeg har et movieclip med 37 frames, i frame 1 har jeg en keyframe hvor jeg deklarerer en funktion f(), i frame 37 stopper jeg playhead. På scenen har jeg en knap der kalder f() i "clip". Og det virker. Jeg kan kalde funktionen gennem hele forløbet.

Hvis jeg rykker deklarationen til frame 37, kan jeg ikke kalde den før playhead har ramt denne frame, men fint herefter.
Avatar billede kridley Nybegynder
02. august 2004 - 15:16 #5
Beklager den sene tilbagemelding.

Mat->
Jeg prøvede det du forelog og fik samme resultat hvis funktionen bliver kaldt fra en button. Men jeg har brug for at kalde den fra min main timeline (uden brug af knap). Når jeg blot skriver _root.movieclip.funktionsNavn(); kaldes funktionen IKKE selvom den er placeret i frame (keyframe) 1.

Nogle ideer?
Avatar billede mat Nybegynder
02. august 2004 - 22:26 #6
Tjah måske :)

Et bud ville være at dit kald bliver udført før movieclippet er instancieret og derfor findes funktionen slet ikke endnu.

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
02. august 2004 - 22:28 #7
(frame scripts udføres før der overhovedet laves andet, dvs den kalder funktionen på et clip flashplayeren ikke har instancieret endnu)