Avatar billede sim00n Praktikant
22. juli 2004 - 17:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man hive ram ud på tændt pc?

Jeg vil gerne vide om der sker noget hvis man tager en blok ram ud imens computeren er tændt.. :)
Avatar billede re-flex Nybegynder
22. juli 2004 - 17:09 #1
Computeren vil crashe. Der ligger vigtige informationer om de applikationer som du har i brug.

Det kan ABSOLUT ikke anbefales. Du vil også risikere at beskadige RAM eller andre komponenter i computeren...
Avatar billede sim00n Praktikant
22. juli 2004 - 17:11 #2
det var det jeg ville vide :P
Avatar billede mini-me Nybegynder
22. juli 2004 - 17:14 #3
Hmmm de store intel servar boards tillader da at man kan isolere en "død" blok ram og så udskifte den!
Avatar billede grunker Nybegynder
22. juli 2004 - 17:24 #4
Ja Det gør de og hele "hemeligheden" ligger i at de har en Intellegent måde at håndtere Tilgangen til ram, og erfaringer viser at det ikke altid virker :-(
Dette er specielt tilfeldet hvor en stor del data ligger i en "klods" der fejler Så er de data TABT. og der vil være problemer med den Applikation der havde data i ram.

Grunker
Sysadm.
LePic
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
22. juli 2004 - 18:15 #5
Du må aldrig pille ved computerens "indmad", når den er tændt. Du skal være utrolig heldig, hvis du slipper godt af sted med det uden at beskadige computeren.
bennylarsen