Avatar billede mygskys Nybegynder
22. juli 2004 - 16:26 Der er 3 kommentarer

Exchange ODBC

Kan man connecte til en Exchange server (2003) via ODBC.
Man skal både kunne læse og skrive data...

Er det i øvrigt muligt at linke Exchange serveren direkte i SQL serveren via "Linked Servers".
Avatar billede janus_007 Nybegynder
27. juli 2004 - 20:30 #1
både ja og nej :O)

Du kan godt anvende Exchange og mssql http://www.outlookexchange.com/articles/glenscales/mreport1.asp

Men du kan ikke bruge linked servers til den slags. De kan meget andet, eks.vis direkte forbinde dig til et Excel ark osv.
Avatar billede clausn Nybegynder
11. august 2004 - 21:50 #2
Exchange 2000/2003 odbc driver virker også kun på den maskine hvor "Information Store" ligger. Man kan ikke tilgå den via netværket - desværre!
Avatar billede mygskys Nybegynder
20. september 2004 - 23:51 #3
ok, lukket. Jeg havde håbet på linked servers