Avatar billede klyde Nybegynder
22. juli 2004 - 15:51 Der er 2 kommentarer

Udtræk tal fra streng

Hey.

Sidder og fedter lidt rundt med en admin side til min IIS 6.

Er det muligt at trække et tal ud fra en tekst streng og ligge det i en variabel..

Mit indput: :80:reden.lan:80:www.reden.lan

Jeg vil gerne have port numret i den første del af strengen...

Det jeg har gang i er at jeg vil kunne tage tcpport og sslport numret og ligge det i en variable, men kun portnumrene...

Kan i hjælpe?
Avatar billede c_a_s_p_e_r Nybegynder
22. juli 2004 - 17:49 #1
dim arr = split(":80:reden.lan:80:www.reden.lan", ":")

port1 = cInt(arr(1))
port2 = cInt(arr(4))

OBS: Dette kan kun gøres hvis du er sikker på at der _altid_ findes tal på den angivne tokens...

/CasperJ
Avatar billede klyde Nybegynder
28. juli 2004 - 15:33 #2
Jo tak...
Det ser ud til at kunne bruges, mange tak!

Hvis du gider og smide et svar så skal du få nogle point...

/Klyde