Avatar billede tubbygold Nybegynder
22. juli 2004 - 14:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Rapport layout

Har investeret i Navision 3.7 , men hvordan laver man sit faktura layout om ?
Avatar billede amtoft Novice
22. juli 2004 - 14:43 #1
Du skal via Objekt designer. Enten SHIFT+F12 eller via Funktioner -> Objekt Designer.
Find Reports ude til venstre. Klik der og find report nr. 206.
Tryk design (i bunden) eller ALT+D.

Hvis du kan komme dertil så giv lige melding igen.
Det kræver nemlig at du har desig-rettigheder for at komme dertil, og ingen grund til at forklare hvis du alligevel ikke har rettighederne til det. :)
Avatar billede tubbygold Nybegynder
22. juli 2004 - 15:10 #2
så langt er jeg men så kniber det lidt med at komme videre
Avatar billede amtoft Novice
22. juli 2004 - 15:16 #3
Godt så.

Hvis det er det "almindelige" layout du skal ændre på, skal du ind på Sections.
Fra der hvor du nu er kommet til, skal du via menuen Vis -> Sections.

Dér er hvordan faktura'en ser ud.

Hvis du skal ændre nogle felter, skal du markere feltet, og derefter trykke Vis -> Properties.

Hvis du skal ændre f.eks. skrift kan du gøre det ved at benytte ikonet fra øverste linie "Aa" når du har markeret et felt. Der kan du bla. ændre om det skal være bold og størrelse mv.

Håber det kan hjælpe dig videre ... ?
Og ellers spør' du selvfølgelig bare.
Avatar billede tubbygold Nybegynder
22. juli 2004 - 15:20 #4
super.....hvorfor står der mon ikke noget i manualen om det :-)
Avatar billede amtoft Novice
22. juli 2004 - 15:23 #5
Hvordan skal forhandleren så tjene penge på konsulentydelser ?