Avatar billede the-bull Nybegynder
22. juli 2004 - 14:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mapper er låste

Hej
Mit problem er at når jeg vil flytte en mappe så kommer windows med en fejl. den flytter alt indholdt af mappen,MEN så vil windows XP ikke slette den oprindelige mappe da den stadig er i brug.
Problemet kan også opstå hvis jeg bare vil slette en mappe. Indholdet bliver slettet, men ikke mappen på grund af samme fejl som overstående!

Jeg er nød til at genstarte min PC for at få lov til at fjerne mapperne!
Håber at der er nogen der kender en løsning, for det er sq belastende!!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. juli 2004 - 14:12 #1
Den løsning jeg bruger, er at lave den slags fra fejlsikker tilstand og fra en administrator konto, der ikke bruges som almindelig bruger (hvorfor jeg ikke er logget på som den bruger der ejer mapperne).

Det plejer at løse konfligter med ejerforhold og mapper der er registreret som i brug
Avatar billede the-bull Nybegynder
22. juli 2004 - 14:15 #2
Jeg leder mere efter en mulighed for at få windows til at frigive mapperne. Det må kunne lade sig gøre, enten ved en slags patch eller en rettelse i registreringsdatabasen!
Avatar billede jimmo Nybegynder
22. juli 2004 - 21:15 #3
Prøv lige, om du ikke blot kan nøjes med at logge af og på igen - det et trods mindre belastende end helt at genstarte!
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
23. juli 2004 - 00:39 #4
Prøv at omdøbe mappen for derefter at slette den.
Avatar billede beef12 Nybegynder
23. juli 2004 - 17:46 #5
Når jeg en gang i mellem støder ind i problemet, så gør jeg følgende.

1. Åbner en kommandoprompt
2. ctrl+alt+del og lukker explorer
3. sletter mappen/filen via min propmt
4. i task manager, etablerer jeg explorer.exe ved at klikke på "new task" og taster explorer i input feltet.

Never fails...
Avatar billede the-bull Nybegynder
26. juli 2004 - 16:01 #6
Det kræver en genstart...Ligemeget hvad jeg prøver. Jeg kan selfølgelig ikke omdøbe den heller da den "er i brug" som windows siger.
Og det er ikke selve explore der bruger mappen.
så det virker heller ikke beef12.
Jeg har stort set prøvet at stoppe de fleste tråde der benyttes af OS, men det har sq ikke hjulpet....Hvis jeg bare kunne finde den satans tråd der ikke frigiver mappen, så kan jeg sq bare programere mig ud af det. Jeg grubler lidt over XPs indeksering af hd'en med NTFS. Microsoft har jo haft problemer med deres indeksering, men det var kun hvad angik ram forbrug efter hvad jeg ved.

Nå men tak for jeres kommentar...
Avatar billede the-bull Nybegynder
27. juli 2004 - 22:13 #7
Efter at have slået indeksering og systemgendannelse fra ser det ud til at virke!
Så jeg vil lige lukke...Men tak alligevel!