Avatar billede boisen1 Nybegynder
22. juli 2004 - 10:26 Der er 5 kommentarer

Guide til opsætning af trådløst netværk

Jeg har en Linksys wireless router der giver fin adgang til nettet for 3 stationære PC'ere (2 USB sticks og et PCI) samt 2 bærbare, hhv. integreret og PCMCIA (ja, det er stort set et rod sammen af alle mulige løsninger, men det kører fint !)
Dette giver fin netadgang for alle maskiner, men jeg kunne jo også godt tænke mig at kunne bruge dette som et lokalt netværk, med printerdeling, fildeling etc.
Findes der et sted en opdateret guide til hvorledes jeg angriber dette, forklaret i et sprog der er til at forstå for 'ikke-eksperter' som mig ?
Jeg har selvfølgelig kigget lidt på bl.a. XP's guide til netværk, men synes ikke det er særligt informativt !
Avatar billede kenp Novice
22. juli 2004 - 10:34 #1
behøver det være informativt ;) hvis du bare køre guiden igennem 1 gang på en computer, så kan du lave en diskette og køre på de andre og så vil det faktisk virke :)
Avatar billede gchris5 Praktikant
22. juli 2004 - 10:36 #2
1) De skal alle sammen være medlem af den samme workgroup/arbejdsgruppe
2) Del de resourser der skal deles (mapper, printer m.m.)
3) Har du firewall installeret kan det komme på tale at oprette en LAN-zone
4) Afhængig af valg af sikkerhed kan det komme på tale at snakke om brugerrettigheder til de delte resourcer.
Avatar billede boisen1 Nybegynder
22. juli 2004 - 10:41 #3
Det er også det efterfølgende, såsom opsætning af printer- og fildeling etc. jeg gerne vil vide noget mere om, ligesom jeg synes guiden er uklar på eks. 'Vælg en forbindelsesmetode' - hvilken dækker den løsning jeg har ?
Men, men - det er derfor jeg efterlyser en guide, så kan jeg selv læse mig til svarene på alle mine spørgsmål :)
Avatar billede boisen1 Nybegynder
22. juli 2004 - 10:43 #4
min kommentar var til kenp, havde ikke set kommentaren fra gchris5 !

Har I ikke evt. et link til en grundlæggende beskrivelse eller guide ?
Avatar billede gchris5 Praktikant
22. juli 2004 - 10:50 #5
http://www.eksperten.dk/artikler/198 kunne være en start - hvis du gider bruge point på artikler. Den kommer dog ikke omkring hele dit spørgsmål - dvs. delen med deling og forslår faktisk at der bliver brugt guide til WinXp.