Avatar billede chrik Nybegynder
22. juli 2004 - 10:01 Der er 13 kommentarer

Standby slås fra for alle brugere i XP?

Hejsa

Jeg har et stort problem med ca. 100 pc´ere der går i standby på grund af en fejl i et image. Dette giver os en del problemer og skal gerne løses inden mandag.

Selvom vi slår standby fra for administratoren har det ingen indflydelse på andre brugere det er vel fordi det er default useren der "bestemmer" disse indstillinger?

Findes der en måde hvorpå man kan rette problemet enten i imaget eller via AD eller helst begge stedet så vi kan undgå reinstallationen i første omgang???
Vi vil meget gerne have rettet vores image så maskinerne ikke går i standby og vi vil helst ikke lave et nyt hvis det kan undgås.

mvh.
Den rimelig stressede IT-Supporter
Avatar billede dcheng Novice
22. juli 2004 - 10:16 #1
Jeg vil foreslå at du finder ud af hvor i registreingsdatabsen standby mode er slået til eller fra... jeg forsøger at finde det... men prøv selv...
Avatar billede dcheng Novice
22. juli 2004 - 10:23 #2
Jeg ved ikke hvor i databasen variablen er placeret men jeg kan anbefale at du finder ud af hvor den er også laver en .reg fil også køre den fil på alle computere.. hvis det er et domæne kan du vil få alle logins til at køre .reg filen...
Avatar billede chrik Nybegynder
22. juli 2004 - 10:25 #3
Man kan gøre det under hkey current user\control panel\powercfg\ og herunder kan man så slettet powerpolicies derefter er der ingen strøm konfigurationer med standby osv. og det er også fint nok, men det ændrer kun indsillingen for den bruger der er logget på, da det jo er under current user :-(. Bliver meget glad hvis du findet et andet sted i registreringsdatabasen hvor det kan ændres.
Avatar billede chrik Nybegynder
22. juli 2004 - 10:26 #4
Jep det er også via AD at jeg vil køre reg filen. :-) Mangler bare hvor den Sk*** nøgle er.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2004 - 11:29 #5
Har du kigget i hkey_users\.default\control panel\powercfg\globalpowerpolicy og sammenlignet den med en, der er som du vil have den skal være ?

Men hvis nogen af brugerne har logget på er det jo gemt i deres profil, så den skal også rettes i currentuser under login.
Avatar billede chrik Nybegynder
22. juli 2004 - 12:01 #6
Hej igen. Jeg har kigget der og slettet alt data der, men det hjalp intet for en person der ikke har været logget på før så det er ikke gemt i en profil på serveren og heller ikke på klienten i forvejen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2004 - 12:07 #7
Sorry, jeg mente at du skulle opdatere den med en værdi fra en computer der opførte sig som du ville have det. Jeg mente ikke du skulle slette den. For mig ligner det en bitsekvens, med sekvensen fra den valgte powerprofile + de ændringer man har lavet i den.

Men det er gætteri *s*
Avatar billede chrik Nybegynder
22. juli 2004 - 16:32 #8
tonnybrandt-> Ja det må jeg lige prøve
Avatar billede chrik Nybegynder
22. juli 2004 - 16:44 #9
Det ændrede intet at jeg ændrede bitsekvensen her. Har forsøgt mig med powercfg.exe i et logon script via group policy, men det kan jeg heller ikke få til at virke ØV! Nogen gode forslag til at påtvinge brugere standy OFF!???? pls
Avatar billede chrik Nybegynder
22. juli 2004 - 16:52 #10
Glemte vist at skrive at maskinerne også går i standby når der ikke er nogen logget ind efter ca. 20 min. Dette giver problemer, da der ikke kan kommunikeres med pc´eren når de går i standby.
Avatar billede chrik Nybegynder
23. juli 2004 - 12:18 #11
Er der ikke en der er rar at hjælpe??? mig det haster!!!!!

mvh.
Christian
Avatar billede chrik Nybegynder
16. juni 2006 - 19:49 #12
Hvordan lukker man denne tråd?
Avatar billede dcheng Novice
16. juni 2006 - 20:08 #13
Du kunne jo vælge dig selv også Accepter svar... ?