Avatar billede christianson Nybegynder
21. juli 2004 - 22:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Brændte strømforsyning af

Hejsa allesammen

Min kammerat er lige kommet hjem fra US med sin desktop og jeg skulle lige tage et kig på den fordi den ikke havde det skide godt.

Jeg tænkte mig så ikke helt om så da jeg satte strøm til den så strømforsyningen stod på 115 volt eller vat eller hvad den slags nu hedder.

Summasummarum efter lidt gnister og en DEL røg hvor står jeg så lige nu? Er det nok bare at skifte strømforsyningen eller er der mere der kan have taget skade (jeg gider nemlig ikke bruge en masse penge hvis det er useless)

Jeg smutter i seng nu men kigger forbi i morgen og håber i har nogle gode nyheder til mig :D
Avatar billede freehelp Praktikant
21. juli 2004 - 22:54 #1
Lidt svært at sige - men det lyder ikke rart!

Er der ikke garanti på den selvom den er fr aover there :-)
Personligt ville jeg ellers få en til at tjekke det som har styr på området.

PIller du selv ved noget kan du splitte mere af end godt - hvis det ikke er din stærke side
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juli 2004 - 23:23 #2
Den slags uheld dækker garantien ikke.

Targus har en universal lader der virker til både 115 Volt og 220 Volt: Targus Auto/Air Power Adapter - kr. 386,57 vejl. + moms
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juli 2004 - 23:24 #3
Jeg tror ikke notebooken har taget skade da sådan et ac adapter normalt har en sikring mod den slags uheld
Avatar billede christianson Nybegynder
22. juli 2004 - 00:05 #4
Hej igen

Tullede lige forbi og se om der var nogle gode svar indtil nu :-)

Det er ikke en notebook, han har slæbt sin desktop med hjem... bare lige så der ikke er nogen tivl

Sov godt, hvis i gør i det :P
Avatar billede gchris5 Praktikant
22. juli 2004 - 08:18 #5
Køb en strømforsyning til sådan en og se og det får liv i den igen! koster cirka 150 + moms for en billig en! Så det er ikke den store udskrivning....
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2004 - 09:29 #6
christianson> det var vist lidt sent igår... ;)
Avatar billede freehelp Praktikant
22. juli 2004 - 10:43 #7
Beklager mine tastefejl :-)
Avatar billede christianson Nybegynder
22. juli 2004 - 19:15 #8
qchris5 -> du mener altså ikke at resten at computeren har taget skade af det?

Og i så fald er der så forskel på strømforsyninger, eller køber man bare den første man falder over :-)

Tak for svarene hidtil

/Chris
Avatar billede christianson Nybegynder
25. juli 2004 - 00:18 #9
Så er det altså sidste chance for et godt råd eller bud? Og ellers så dem der føler sig berettiget til lidt point må jo lige kaste et svar så skal jeg nok fordele

(Lukker og slukker nok omkring i morgen)

/Chris
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juli 2004 - 00:23 #10
Nu har du ikke skrevet hvilken modem det drejer sig om, men du kan jo pille den ud og se om det er en standard ATX PSU (se på mål samt skruehuller til montering).

Dell benytter ikke specielle stik indvendig.

Mit bud er, at en standard ATX PSU passer. Men lad være med at købe noget billigt skrammel. En god PSU koster 300kr+.
Avatar billede gchris5 Praktikant
25. juli 2004 - 09:25 #11
Og køb evt. en som kan køre 115 og 240 Volt - så kan din ven også bruge den når han kommer hjem til USA igen
Avatar billede christianson Nybegynder
26. juli 2004 - 00:23 #12
Ok, tik tak for svarene det lader ikk til at jeg kan blive klogere på det end at prøve lykken med en ny men 300+ er vel også til at overleve :D

Jeg må smutte, skal kigge på min anden vens computer :p

/Chris