Avatar billede levithan Nybegynder
21. juli 2004 - 22:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

udprintning af digitale billeder

Jeg vil gerne kunne printe digital billeder ud

Jeg søger derfor et program hvor jeg kan åbne et billede og via en indstilling blot trykke på det format strøelse/format/ jeg ønsker at printe ud. Der må gerne være mulighed for at printe flere ud på samme side ved at vælge det så man feks kan loade 4 billeder og trykke på 7x7 knap så printer den alle billeder ud på en side i 7x7.

Det må gerne være et godt og dyrt købeprodukt.

Ps. ikke noget med at foreslå - brug photoshop og lave alle mulige underlige indstillinger og resize for at gøre det. Jeg fandt engang en  print cover program, må gerne være noget tilsvarende
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
21. juli 2004 - 22:59 #1
Det billed-"viewer" program der ligger i XP er faktisk formidabelt til at sætter billeder op til print. Det er så ufattelig nemt at alle kan finde ud af det.

Men når det så er sagt, så kan jeg anbefale programmet Picasa. Jeg lagde det ind for 2 dage siden, og det fungerer ret godt til at organisere alle sine billeder, og desuden er det gratis. Men desværre print funktionen ikke helt vildt god, idet man ikke kan vælge ret meget mere end 4 pr. ark, 2 pr. ark, oversigtsark, helsidet. Men det er da værd at prøve.

Jeg kan forstå du siger det med photoshop, det er intet værd i den sammenhæng.
Avatar billede levithan Nybegynder
21. juli 2004 - 23:05 #2
jeg har IKKE xp bruger 2000
Avatar billede avlastenok Nybegynder
22. juli 2004 - 06:29 #3
Hej Levithan, prøv dette program http://www.arcsoft.com/en/support/downloads/
navnet er PhotoPrinter
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. august 2004 - 23:55 #4
Jeg bruger ThumbsPlus fra www.cerious.com

Der er, når du har markeret de billeder du vil skrive ud, i printdialog boksen mulighed for at vælge faste formater og flere pr. side. Om det er præcis hvad du forventer ved jeg ikke - men shareware versionen kan faktisk det samme, så du kan jo starte med at se på den, før du kaster penge i det.

Når du køber den bliver der også låst op for batchskonvertering af billeder, kunne læse billeder direkte fra pakkede arkiver med meget mere...
Avatar billede levithan Nybegynder
11. januar 2005 - 01:13 #5
photo printer var lige hvad jeg soegte efter