Avatar billede portnoy Nybegynder
21. juli 2004 - 21:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ukendt SSID.

I de sidste par dage, har jeg kunnet se et nyt SSID dukke op i mit wireless software. Jeg går ud fra at det må være en nabo eller en anden i opgangen der ikke har sikret sin wireless connection.
Spørgsmålet er om der er nogen mulighed for at jeg kan finde ud af hvem det er, og gøre vedkommende opmærksom på at forbindelsen ikke er sikret.
Nogle idéer?
Avatar billede justme Nybegynder
21. juli 2004 - 22:18 #1
Nope, der er ingen sikker måde. Den bedste metode er at tage sin laptop under armen og gå lidt rundt og tjek hvor signalet er bedst...

NB: Har du ingen bærbar, får du behov for en lang ledning, en god fysik samt en usædvanlig god portion tålmodighed ;o
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. juli 2004 - 07:46 #2
Ja eller så tager du bare og banker på hos alle naboerne.
Avatar billede moebius Nybegynder
24. juli 2004 - 16:50 #3
Du kan osse forsøge at tilslutte dig det andet netværk.
Derefter send en net send broadcast om at du har opdaget fejlen og at du eventuelt vil hjælpe med at sikre det.

Ellers er det ud og stemme dørklokker. Hehe...
Avatar billede portnoy Nybegynder
24. juli 2004 - 17:19 #4
Jeg tror sgu jeg går et i opgangen, og vise mig som en god nabo :-)
Smid en svar alle 3, så kan i deles om rovet.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. juli 2004 - 17:23 #5
Giv ham lige det link her med det samme*S*
http://ken.danborg.org/exp/hvadskaljegbruge.htm
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. juli 2004 - 17:34 #6
nej tak jeg har ikke brug for point :)
Avatar billede portnoy Nybegynder
26. juli 2004 - 09:26 #7
Points anyone? Ellers snupper jeg dem sgu selv :-)
Avatar billede justme Nybegynder
26. juli 2004 - 09:31 #8
Det ok, snup dem selv og husk nu at være en god nabo! ;o
Avatar billede portnoy Nybegynder
26. juli 2004 - 09:34 #9
Hehe, jeg skal forsøge. Tak for svarene.