Avatar billede viper22 Nybegynder
23. februar 2001 - 18:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

stroke <1 umuligt

når jeg prøver at sætte stroke til mindre end 1pt. ignorer illustrator det og lader værdien forblive 1 (når jeg prøver at vælge f.eks .25 pt pra dropdown menuen)eller illustrator efterlader et blankt felt og ændrer farven til ingen farve.

hva\' dælen er der galt??
win 98 illustrator 9.02
Avatar billede viper22 Nybegynder
23. februar 2001 - 20:05 #1
dvs jeg kan godt lave et stroke der er mindre end 1 men kun ved at taste værdien ind.
Avatar billede itelm Nybegynder
23. februar 2001 - 21:25 #2
i ilustrator til pc har du så pil tast ?
i indstillinger generelt skal du slå skalere streg tykkelse til og tilføje stregtykkelse.
efter du har tastet feks 0,32 taster du enter. så fungerer det
men hver gang du starter en ny streg skal du igen angive værdi.
anders
Avatar billede viper22 Nybegynder
25. februar 2001 - 11:07 #3
ja jeg mener piltasten til at \"skrue op og ned \" for  f.eks. størrelsen på stroke.  det virker \"interaktivt\"opad 1 til 2 til 3 osv og ned igen men mindre værdier end 1 niksen . jeg mener bestemt at det virkede på min mac for de værdier der er i  menuen  0.25 0.50 og 0.75

nå men skidt med det, skaler streg tyk. løste delvist mit problem.

taks
Avatar billede macclaudio Nybegynder
28. august 2001 - 16:09 #4
en fejl i illustrator gør at man nogen gange ikke ender på default = 1 pt men ofte på 0,32 eller lignende - da den ikke kan finde ud af nogle værdier (pt) men prøv at skrive: ( null koma 2 5 )
i  det lille angivelsesfelt - 0,25

det skulle hjælpe