Avatar billede rolf.w Nybegynder
21. juli 2004 - 13:07 Der er 4 kommentarer

Driveren til et Canon IXUS i virker ikke

Jeg har lige købt et Canon IXUS i Digital Kamera, det tager mega gode billeder og virker 100%, men windows 2000 driveren virker ikke (virker fint på xp), hvad er der galt..?

jeg har prøvet med nye drivere fra canon's hjemmeside.

når jeg tilslutter mit kamera kommer denne besked:

"Runtime Error!
Program:...ogram Files\Windows NT\Accessories\ImageVue\kodakImg.exe

Abnormal program termination"
Avatar billede jensendk Nybegynder
21. juli 2004 - 13:28 #1
Hvad er det for en Ixus model? Dukker den ikke op som mass storage device??
Avatar billede halifax Nybegynder
21. juli 2004 - 13:53 #2
Hvilket program på 2000 maskinen har du tilknyttet (associeret) til at se billeder med, især jpg-billeder? Det format som IXUS gemmer i.

Har du, eller har haft, et Kodak billedprogram på den pc. Det kan måske nemlig tyde på, at den vil åbne et Kodak program, KodakImg.exe (Kodak Image)

Hvis det er tilfældet, og du ikke skal bruge det program, så afinstaller det. Bagefter igen prøv at installere Canon progrmmet.
Avatar billede triple-x Nybegynder
21. juli 2004 - 16:46 #3
jeg tror halifax har helt ret, men som en ekstra bemærkning vil jeg tilføje at du evt kan købe en card reader, du skal ikke af med andet end en hund, og så sluttes den direkte til USB ligemeget hvem du er hos og hvilket operativ system personen nu end måtte køre. Så er du ude over problemer med drivere.
Avatar billede rolf.w Nybegynder
22. juli 2004 - 21:32 #4
Jeg Bruger Acdsee til at vise billederne, og jeg har ikke haft noget Kodak software installeret på min pc.