Avatar billede ulli Nybegynder
21. juli 2004 - 11:31 Der er 11 kommentarer

shortcut argument med mellemrum?

Jeg skal lave en genvej i windows XP med et argument der indeholder et par mellemrum, men det volder lidt problemer.

Jeg skal have følgende stier i shortcut'en:

"C:\Apps\test\test.bat" c:\program files\c205458A.exe

Problemet er at XP fortolker argumentet frem til mellemrummet og ikke længere. Det hjælper ingenting at sætte det i anførselstegn af den ene eller anden art. Escape-characters hjælper heller ikke. ^^ virker ikke.

Det virker hvis man omskriver til:

"C:\Apps\test\test.bat" c:\progra~1\c205458A.exe

men denne løsning duer ikke, da jeg har flere programmapper med samme navn - dvs. som ender med at hedde progra~1, progra~2 osv. MEN jeg ved ikke (på oprettelses-tidspunktet for denne shortcut) hvilken mappe (progra~1, progra~2) min .exe-fil ender i...!!

Hvem kender en løsning så XP kan forstå mellemrum i sådanne argumenter?
Avatar billede screem_brille Novice
21. juli 2004 - 12:01 #1
prøv at have kun den sti med mellemrum i "" så burde det virke.
Avatar billede ulli Nybegynder
21. juli 2004 - 12:33 #2
Desværre - har ingen effekt.
Avatar billede leif Seniormester
21. juli 2004 - 12:36 #3
Hvis der er mellemrum i et argument eller sti skal der "" om, prøv med:

C:\Apps\test\test.bat "c:\program files\c205458A.exe"
Avatar billede ulli Nybegynder
21. juli 2004 - 12:51 #4
Jeg er af samme mening, men det virker ikke...

Fejl: Windows cannot find: 'C:\Program'. Make sure... bla.bla.
Avatar billede cp1 Nybegynder
21. juli 2004 - 13:03 #5
prøv dette:
C:\Apps\test\test.bat c:\"program files"\c205458A.exe
Avatar billede ulli Nybegynder
21. juli 2004 - 15:31 #6
Et godt bud, men desværre ignoreres de to "" blot:

Windows cannot find: 'C:\Program'. Make sure... bla.bla.
Avatar billede screem_brille Novice
21. juli 2004 - 16:19 #7
laver du selv mellemrummet eller bruger du tab knappen til at autofuldføre biblioteket ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
21. juli 2004 - 16:53 #8
ok, jeg har en start bat.fil hvor det sådan her ud:

start C:\"Program Files"\"Clock"\SmartClock.exe , ved ikke om det ka hjælpe
Avatar billede ulli Nybegynder
26. juli 2004 - 18:22 #9
Løsningen blev en .bat fil der ligger i samme mappe som c205458A.exe. Det er ikke optimalt, men det virker for nu.

Tak for hjælpen. Smid bare et svar ind.
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. juli 2004 - 01:30 #10
du løste selv problemet,så snup selv pointene ;)
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 14:01 #11
Kan du ikke få lukket det her spørgsmål ?