Avatar billede helpwantedfast Nybegynder
21. juli 2004 - 10:26 Der er 8 kommentarer

CBM udregning

Hvordan udregner man CBm ud fra L X H X B?? Evt også LDM?

Tak
Avatar billede solja Nybegynder
21. juli 2004 - 11:03 #1
Hvad er CBM og LDM? er det måleenheder?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. juli 2004 - 11:34 #2
Er det det her du snakker om:

Fragtberegningsregler: 1 cbm = 333 kg, 1 ldm=1850 kg, 1 ldm=5,5 cbm, 1 palle=0,4 ldm.
Avatar billede hubs Nybegynder
21. juli 2004 - 11:35 #3
Halløjsa,

Skal du ha' fragtet noget? c",)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. juli 2004 - 11:40 #4
Hvis det er noget med fragt rater, så kan jeg kun sige at de svinger alt efter hvilket land de skal til, og så kan du ikke udregne dem med længde, højde, bredde. Det kan du alligevel ikke da der er tale om masse mål.....

I denne PDF kan du søge på CBM og se at det er en størrelse der variere: http://www.rudolph-log.de/aktuelles/download/Eastmappe.pdf
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. juli 2004 - 11:45 #5
If the volume is specified in cubic meters, you specify CBM, otherwise flat meters, LDM

Hvis ovenstående er korrekt, kan du jo bare udregne det som L*H*B, men kan ikke lige se hvordan man omregner det til kg, uden at kende massefylden.

Måske det bare er sådan at en CBM må veje 333kg.

Jeg glæder mig til at høre svaret på denne!
Avatar billede hubs Nybegynder
21. juli 2004 - 11:57 #6
Hvis det er noget du skal ha' fragtet, så afhænger det, som james_t_dk også siger, meget af hvilket land og hvilket firma du vil bruge.

Cbm udregnes ganske simpelt ved Lændge*Bredde*Højde, men pakken må så i ovennævnte tilfælde ikke veje mere end 333kg pr. Cubicmeter, gør den det, så bliver det en anden pris.

Det bedste råd er ganske simpelthen at kontakte et fragtfirma, og høre hvad deres rater er, og hvis det her spørgsmål slet ikke drejer sig om fragt, så bare glem alt hvad jeg har skrevet c",)
Avatar billede hubs Nybegynder
21. juli 2004 - 11:58 #7
Damn! Skulle vist lige ha' opdateret tråden inden jeg sendte det svar c",)
Avatar billede hubs Nybegynder
02. september 2004 - 11:00 #8
Husk at lukke spørgsmålet c",)