Avatar billede Tonny Nybegynder
21. juli 2004 - 09:47 Der er 7 kommentarer

Indsætte tal i tabel

Hvis man opretter en tabel på f.eks. 2 row og 30 columns, kan man så på en eller anden måde lave en autoudfyld i den venstre kolonne 1 til 30, eller endnu bedre, kan man hvis man indsætter en ny række få numrene til at flytte ned, sådan at den der tidlige f.eks. nr 4 bliver nummer 5 m.m.
Avatar billede levich Nybegynder
21. juli 2004 - 09:52 #1
Nej, det kan du ikke. Der er ingen auto-udfyldningsfunktioner som i f.eks. Excel.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. juli 2004 - 10:04 #2
Nej, men du kan lave det i Excel, gemme det som en CSV-fil og så importere det hele til Dreamweaver.
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. juli 2004 - 10:40 #3
Problemet er at det er et rimeligt stort skema som skal rettes ofte, derfor havde jeg håbet at kunne gøre det på en nem måde. Det er lidt træls at slulle indsætte en ny nummer 7, og derefter manuelt flytte de de næste 480 et hak ned på listen.
Jeg har prøvet at oprette et Excel skema og gemme det som Webpage, men formateringen af lister ser ud ad h. til og står næsten ikke til at redigerer i. jeg bliver nok nødt til at slette nummereringen, så må man selv tælle hvor langt nede på listen man er. Se evt. link:  http://www.barndoor.dk/BDregister.html
Til orientering, det er en stelnummer liste over gamle VW busser fra 1950 til 1955 :-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. juli 2004 - 10:46 #4
...prøv, som jeg skrev, at gemme regnearket som csv, og importere, så kan du sætte css på tabellen.
Avatar billede Tonny Nybegynder
21. juli 2004 - 11:11 #5
Nu er jeg jo ikke nogen haj til det her :-) css ???????
Jeg er mac bruger, gør det nogen forskel, hvis jeg vil gemme som csv, får jeg kun den mulighed at gemme som "csv(windows)"
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. juli 2004 - 11:31 #6
css til Mac har vist noget at gøre med hvilken browser-version man bruger.

Har planer om at købe en Mac også, bare for at kunne teste.

Men her bliver jeg dig svar-skyldig, kender kun løsningen via PC.

...men prøv det, så vil du jo se resultatet.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. juli 2004 - 20:15 #7
Hvis det hjælper lidt, så kan du indsætte celler ved at køre musen på venstre kant af dit table således at markøren bliver til en pil der peger til højre.
V. klik og uden at flytte markøren H. klikker du ->> Table ->> Insert Row
Men hvis du har en nummerering 1,2,3,4,5 så må du opdatere dem manuelt, eller finde en løsning som fotograf er inde på.