Avatar billede jesperblom Nybegynder
21. juli 2004 - 09:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"Windows cannot read template information"

Hejsa
Har fået et "mindre" problem med en W2k Server.
Serveren er en standalone som ikke er tilsluttet noget domain.
Under "Local Security settings" -> "Local policies" -> "User Rights Assignment" Står der "Windows Cannot Reas Template Information"
Har prøvet at importere en ny *.inf, men får stadig samme fejl!
Når der prøves at logge på Serveren får man "Your interactive login priv... has been disabled- Please contact your local administrator"
Håber at I kan hjælpe?
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. juli 2004 - 10:17 #1
Hvilken template?

Kunne det skyldes at du har prøvet at importere en XP template?
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=827012

Hvis du ikke kan logge ind, hvordan får du så adgang til Local Policies MMC'en?
Avatar billede jesperblom Nybegynder
21. juli 2004 - 10:24 #2
Bruger basicsv.inf in %systemroot%\security\templates.

Men er bange for at det er "Sasser.E" som spøger...
Den driller jo lsass.exe mener jeg?
Og er lige blevet angrebet!
Avatar billede jesperblom Nybegynder
21. juli 2004 - 10:57 #3
Hmmm. Ingen virus eller orme?
Hvad kan der så være sket?
Lagde lige mærke til at der ikke er includeret "user Rights...." i de templates der ligger på maskinen.
Findes der en w2kserver template jeg kan importerer som indeholder disse så?
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juli 2004 - 16:15 #4
Den lyder lidt syg... Hvad har du af fejl i system og programs event loggene?
Avatar billede jesperblom Nybegynder
16. januar 2005 - 17:05 #5
Har købt en ny server og windows 2003 server..
Nu kører det!