Avatar billede signesuper Nybegynder
21. juli 2004 - 00:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

En venlig en der gider og kigge min Hijack

Hejsa...
Er der en der kunne gøre mig en kæmpe tjeneste og kigge på min Log???
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 00:46:18, on 04-08-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe
C:\WINDOWS\System32\DeltTray.exe
C:\Programmer\Diverse Download\Winamp\Winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\DIVERS~1\POP-UP~1\dpps2.exe
C:\WINDOWS\System32\msgv32.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Digital Image\Monitor.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Diverse Download\Hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Diverse Download\Adope\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Diverse Download\Spyware\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeltTray] DeltTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Diverse Download\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Pop-Up Stopper] "C:\PROGRA~1\DIVERS~1\POP-UP~1\dpps2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [explorer] C:\WINDOWS\System32\msgv32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\programmer\diverse download\quick time\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Digital Image Monitor.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {02BCC737-B171-4746-94C9-0D8A0B2C0089} (Microsoft Office Template and Media Control) - http://office.microsoft.com/templates/ieawsdc.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38017.5978935185
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 01:07 #1
Jeg kigger på den nu
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 01:11 #2
Der er ikke meget snavs i den.

Højreklike bundlinien og vælge jobliste. I processer højreklikker du msgv32.exe og vælger afslut proces.

Så scanner du med HiJackThis og fixer disse 2:

O4 - HKLM\..\Run: [explorer] C:\WINDOWS\System32\msgv32.exe
O4 - Global Startup: Digital Image Monitor.lnk = ?

Dernæst åbner du en stifinder og sletter denne fil:

C:\WINDOWS\System32\msgv32.exe

Genstart og kom med en ny log til kontrol.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 11:47 #3
Der var søreme noget mere, som jeg havde overset:

Så du får lige proceduren igen:

Højreklik bundlinien og vælge jobliste. I processer højreklikker du msgv32.exe og vælger afslut proces.

Så scanner du med HiJackThis og fixer disse 2:

O4 - HKLM\..\Run: [explorer] C:\WINDOWS\System32\msgv32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O4 - Global Startup: Digital Image Monitor.lnk = ?

Dernæst åbner du en stifinder og sletter disse filer:
Du skal i stifinderen have vis skjulte filer og vis system filer slået til.

C:\WINDOWS\System32\msgv32.exe
C:\WINDOWS\System32\sndcfg16.exe

Genstart og kom med en ny log til kontrol.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2004 - 23:50 #4
Blev problemet løst ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2004 - 12:39 #5
Kan spørgsmålet lukkes eller behøver du mere hjælp ?.
Avatar billede signesuper Nybegynder
28. december 2004 - 18:56 #6
lukker
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. december 2004 - 19:06 #7
Signesuper > Hvorfor afviser du mit svar og tager pointene tilbage ?

Jeg så et andet spørgsmål hvor du bad Rebecca om et svar og herefter selv svarede og tog pointene tilbage blot 2 minutter efter. http://exp.dk/spm/517256
Du kan ikke forvente at alle folk er online hele tiden. Du bør minimum vente en uges tid før du opgiver at vente på et svar og tager pointene tilbage.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. december 2004 - 19:15 #8
Jeg har lige kigget dine spørgsmål igennem og det ser ud til at du lukker alt, uden hensyn til de svar der måtte ligge.
Jeg skal ikke kunne sige hvad dine bevæggrunde er, men jeg mener helt klart at en CoAdmin bør kigge dine spørgsmål efter for du har lukket mange idag uden at tildele point til andre end dig selv.
Jeg har derfor anmeldt dig.
Avatar billede snowball Novice
30. december 2004 - 22:28 #9
signesuper har fået en uges karantæne og er blevet bedt om at læse Exp FAQ'en.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. december 2004 - 23:10 #10
snowball > Takker *s*