Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
23. februar 2001 - 17:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DVD på tv

Jeg har et egentligt nemt spørgsmål som jeg håber at få et udførligt svar på. Jeg kunne tænke mig følgende:

Jeg vil gerne kunne sidde i min sofa og se dvd film på et fjernsyn via et drev i min computer, og samtidig være i stand til også at surfe på nettet via min tv-skærm og et trådløst tastatur selvfølgelig ikke samtidig. Jeg har 2 stk velfungerende computere hvoraf den ene en 166mhz er sat af til formålet de fungere fint netværk og det er meningen at den ene skal stå under fjernsynet for at undgå at trække for mange kabler.
Jeg er klar over at jeg skal have et dvd-drev og et trådløst tastatur, men hvad ellers, og kan det overhovedet lade sig gøre at få smidt billedet fra computeren (internet) op på et almindeligt fjernsyn, og hvis det kan, kan det så lade sig gøre med det samme kort som bruges til dvd\'en. Jeg vil også gerne have nogle forslag til hvor jeg finder det udstyr jeg skal bruge til billige penge.
Pointene går til det mest udførlige svar...
Avatar billede gheko Nybegynder
23. februar 2001 - 17:42 #1
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/aiw_radeon/index.html

Tjek ovenstående link.

Tekniske opsætningsmuligheder kan ses via nedenstående link.
http://support.ati.com/products/pc/radeon/aiw_radeon_setup.html

Tilsvarende kort findes fra andre leverandøre.

Husk at du skal have et kort der kan klare at vise DVD (MPEG2) - kan gøres via extra kort.
Derudover kræver det scart indg. på dit tv og/eller monitor + stereo lyd indg.
Dit DVD drev skal endvidere tildeles en DMA kanal for bedst performance.
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
23. februar 2001 - 21:54 #2
Ikke for at virke provokerende, men jeg mener ikke rigtig at det svar er 150 point værd...
Avatar billede devil_dk Nybegynder
24. februar 2001 - 13:55 #3
Jeg ser dvd og divx på mit tv på denne måde .
Jeg har et Geforce 2 Mx kort med tv out også kaldet dual display det kan købes for ca 1000 kr
der ud over skal du bare bruge et svhs kabel og en lydkabel fra din pc til tv eller stereo .
kvaliteen er geaske god .
jeg har et hollywood dvd kort men det ligger i en skuffe og samler støv .
1. du skal bruge et kort med tv out
2. et lydkort
3.et tv eller video med svhs eller scart indg
4.et kabel fra grafik kort til tv/video helst svhs
5 et kabel fra lydkort til tv/video/stereo
6.dvd stofware og divx software

så skulle du være ok :)
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
24. februar 2001 - 17:57 #4
Det er som sagt kun en 166mhz så jeg tror ikke jeg kan bruge et grafikkort med tvout.
Jeg ville egentlig være tilfreds med bare at få mit almindelige skærmbillede op på fjernsynet. Og det har jeg hørt kan lade sig gøre med en en lille sort boks der kaldes en vga2scart converter, er der nogen der ved hvor jeg kan købe en sådan...
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
24. februar 2001 - 18:37 #5
Jeg lukker lige spørgsmålet og smider et nyt og mere præcist formuleret op...