Avatar billede bdp Nybegynder
20. juli 2004 - 19:48 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Trojaner kbdh.dll

Da jeg ville downloade spywareblaster ver. 3.2 har min virusscanner observeret en trojaner, som den ikke kan gøre noget ved. den har lagt sig her: C\windows\system32\kbdh.dll

Er der nogen der kender til den og hvorfor vil min virusscanner ikke delete eller arkivere den ?

Svar ønskes af en ekspert.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 19:51 #1
Du kan fjerne den selv.
Start op i fejlsikke tilstand <F8> under opstart - søg efter - find og slet den.

Hvis du ønsker det, kan vi kontrollere, om du har fået alt væk.

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede bdp Nybegynder
20. juli 2004 - 20:11 #2
Her er hvad viruspragget bliver ved med at melde:

Scan type:  Realtime Protection Scan
Event:  Virus Found!
Virus name: Backdoor.Trojan
File:  C:\WINDOWS\System32\kbdh.dll
Location:  C:\WINDOWS\System32
Computer:  BJARNE
User:  bjarnefar
Action taken:  Clean failed : Quarantine failed : Access denied
Date found: Tue Jul 20 20:06:31 2004

Kan ikke finde den i fejlsikret tilstand.

Her er Hijackthis logen:

Logfile of HijackThis v1.98.0
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\WINDOWS\System32\sstray.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
D:\winamp 5.2\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\NavNT\defwatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\MsgSys.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
O2 - BHO: ZIBho Class - {029CA12C-89C1-46a7-A3C7-82F2F98635CB} - C:\Programmer\Kontiki\bin\bh309190.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1601.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nForce Tray Options] sstray.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Tweak UI] RUNDLL32.EXE TWEAKUI.CPL,TweakMeUp
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] D:\winamp 5.2\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab
O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\System32\kbdh.dll

Jeg venter spændt på svar.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 20:33 #3
Har ikke tid til, at tjekke loggen lige nu - skulle en anden komme forbi, er vedkommende velkommen til at gå i gang.

Men du kan starte med dette:
Åbn en mappe, klik i menuen på Funktioner => Mappeindstillinger => Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Deaktiver systemgendannelse. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle

Prøv så at genstarte i fejlsikker tilstand <F8> under opstart > tryk på Start > Søg > Alle filer og mapper > skriv i søgefeltet "kbdh.dll" uden "" > Klik på søg.

Finder søgefunktionen filen på denne position C:\windows\system32\FILEN kan du slette den.

Fortæl om det lykkes *S* - kigger ind senere.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 20:35 #4
Du skal i øvrigt se at få opdateret dit Windows - først og fremmest med SP1a
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
Avatar billede bdp Nybegynder
20. juli 2004 - 20:39 #5
Det du foreslår har jeg prøvet, men jeg kan ikke finde den famøse fil i søgningen, det er pudsigt fordi virusscanneren bliver ved med at poppe op på skærmen med en advarsel som den jeg har vist øverst i min første kommentar
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2004 - 20:40 #6
Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Hent denne scanner, den skal du bruge senere.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: ZIBho Class - {029CA12C-89C1-46a7-A3C7-82F2F98635CB} - C:\Programmer\Kontiki\bin\bh309190.dll
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\System32\kbdh.dll

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\Programmer\Kontiki\
Filer:
C:\WINDOWS\System32\kbdh.dll
---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware
---------------------------------------
Hent og installer Servicepack 1, Hotfixpakken og Sasserfix her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da - Hotfixes efter SP1 til XP.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=3549EA9E-DA3F-43B9-A4F1-AF243B6168F3 - Sasserfix.
Opdater så online hos Microsoft.
---------------------------------------
Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede bdp Nybegynder
20. juli 2004 - 22:59 #7
Filen kan ikke fjernes som du beskriver.

Når jeg kører hijackthis i fejlsikret tilstand med alle filer åbne, så finder den ikke filen O20, det gør den derimod når jeg kører hijackthis inde i normal opsætning.

Jeg har kørt kaspersky og den fandt ikke filen. Min norton virusscanner bliver ved med at poppe op med alarm, men kan åbentbart ikke gøre noget ved den.

Jeg kan ikke finde filen i stifinder, hverken i normal mode eller fejlsikret mode og jeg har husket at fjerne og sætte de rigtige flueben i mappeindstillinger

HJÆÆLP hvad skal jeg gøre
Avatar billede bdp Nybegynder
20. juli 2004 - 23:01 #8
Jeg glemte at sige at når jeg kører fix O20 i normal mode så kommer den igen altså O20 når jeg kører scan igen - dvs hijacjthis vil ikke fjerne/fixe den.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2004 - 23:04 #9
Hent FINDnFIX her:
http://downloads.subratam.org/FINDnFIX.exe
Dobbeltklik på filen - den vil installere sig på din computer i C:\FINDnFIX
I mappen ligger der !LOG!.bat, som du skal dobbeltklikke på - der går nu lidt tid, mens den indhenter informationer - når den er færdig, lægges der en Log.txt i mappen. Kopier indholdet herind.
Avatar billede bdp Nybegynder
20. juli 2004 - 23:09 #10
Her er logfilen

»»»»»»»»»*** www10.brinkster.com/expl0iter/freeatlast/FNF/ ***»»»»»»»»»
--The directory 'junkxxx' is now included as a Subfolder in the FINDnfix folder
and is the destination for the file to be moved..
-*Previous directions will no longer work...
»»»»»»»»»»»»»»»»»» »»»»»»»»»»»»»»»»»» »»»»»»»»»»»»»»»»»» »»»»»»»»»»»»»»»»»»

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
»»»IE build and last SP(s)
6.0.2600.0000 Q824145-Q832894-Q837009
Filsystemtypen er NTFS.
C: er ikke ‘ndret.

Tue 20 Jul 04  23:11:08
11:11pm  up 0 days,  0:32

»»»»»»»»»»»»»»»»»»*** Note! ***»»»»»»»»»»»»»»»»
The list will produce a small database of files that will match certain criteria.
You must know how to ID the file based on the filters provided in
the scan, as not all the files flagged are bad.
Ex: read only files, s/h files, last modified date. size, etc.
The filters provided should help narrow down the list, and hopefully
pinpoint the culprit.
Along with that,registry scan logged at the end should match the
corresponding file(s) listed.
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
Unless the file match the entire criteria, it should not be pointed to remove!
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
*For *Helpers/Mods and/or users that are not familiar with any of the
items on the scan results- I recommend using an alternative, once
you know what to look for!
»»»»»»»»»»»»»»»»»»***LOG!***(*modified 7/20)»»»»»»»»»»»»»»»»

»»»*»»»*Boards that are not personally authorised by me are not allowed to use this fix!»»»*»»»*

Scanning for file(s)...
»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»
»»»»» (*1*) »»»»» .........
»»Locked or 'Suspect' file(s) found...

C:\WINDOWS\System32\KBDH.DLL +++ File read error
\\?\C:\WINDOWS\System32\KBDH.DLL +++ File read error

»»»»» (*2*) »»»»»........
**File C:\FINDnFIX\LIST.TXT
KBDH.DLL    Can't Open!

»»»»» (*3*) »»»»»........

No matches found.

unknown/hidden files...

No matches found.

»»»»» (*4*) »»»»».........
Sniffing..........
Power SNiF 1.34 - The Ultimate File Snifferdog. Created Mar 16 1992, 21:09:15.

»»»»»(*5*)»»»»»
**File C:\WINDOWS\SYSTEM32\DLLXXX.TXT
¯ Access denied ® ..................... KBDH.DLL      .....57344  14.06.2004

»»»»»(*6*)»»»»»
fgrep: can't open input C:\WINDOWS\SYSTEM32\KBDH.DLL

»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»
»»»»»Search by size...

C:\WINDOWS\SYSTEM32\
  kbdh.dll      Mon 14 Jun 2004  22.52.30  .....        57.344    56,00 K

1 item found:  1 file, 0 directories.
  Total of file sizes:  57.344 bytes    56,00 K

No matches found.

Power SNiF 1.34 - The Ultimate File Snifferdog. Created Mar 16 1992, 21:09:15.

Sniffed -> C:\WINDOWS\SYSTEM32\KBDH.DLL
Power SNiF 1.34 - The Ultimate File Snifferdog. Created Mar 16 1992, 21:09:15.

»»Size of Windows key:
(*Default-450 *No AppInit-398 *fake(infected)-448,504,512...)

Size of HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows: 506

»»Dumping Values........
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\AppInit_DLLs    SZ    C:\\WINDOWS\\System32\\kbdh.dll
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\DeviceNotSelectedTimeout    SZ    15
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\GDIProcessHandleQuota    DWORD    00002710
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\Spooler    SZ    yes
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\swapdisk    SZ
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\TransmissionRetryTimeout    SZ    90
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\USERProcessHandleQuota    DWORD    00002710

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows
    AppInit_DLLs = C:\WINDOWS\System32\kbdh.dll
    DeviceNotSelectedTimeout = 15
    GDIProcessHandleQuota = REG_DWORD 0x00002710
    Spooler = yes
    swapdisk =
    TransmissionRetryTimeout = 90
    USERProcessHandleQuota = REG_DWORD 0x00002710

  »»Security settings for 'Windows' key:

RegDACL 5.1 - Permissions Manager for Registry keys for Windows NT 4 and above
Copyright (c) 1999-2001 Frank Heyne Software (http://www.heysoft.de)
This program is Freeware, use it on your own risk!

Access Control List for Registry key hklm\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows:
(NI)    ALLOW  Read            BUILTIN\Brugere
(IO)    ALLOW  Read            BUILTIN\Brugere
(NI)    ALLOW  Read            BUILTIN\Superbrugere
(IO)    ALLOW  Read            BUILTIN\Superbrugere
(NI)    ALLOW  Full access     BUILTIN\Administratorer
(IO)    ALLOW  Full access     BUILTIN\Administratorer
(NI)    ALLOW  Full access     NT AUTHORITY\SYSTEM
(IO)    ALLOW  Full access     NT AUTHORITY\SYSTEM
(NI)    ALLOW  Full access     BUILTIN\Administratorer
(IO)    ALLOW  Full access     CREATOR OWNER

Effective permissions for Registry key hklm\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows:
Read              BUILTIN\Brugere
Read              BUILTIN\Superbrugere
Full access      BUILTIN\Administratorer
Full access      NT AUTHORITY\SYSTEM

»»Member of...: (Admin logon required!)
User is a member of group BJARNE\Ingen.
User is a member of group \Alle.
User is a member of group BUILTIN\Administratorer.
User is a member of group BUILTIN\Brugere.
User is a member of group \LOKAL.
User is a member of group NT AUTHORITY\INTERAKTIV.
User is a member of group NT AUTHORITY\Godkendte brugere.

»»»»»»Backups created...»»»»»»
11:13pm  up 0 days,  0:34
Tue 20 Jul 04  23:13:02

A          C:\FINDnFIX\keyback.hiv
--a--    -  -  -              -  -      8,192 07-20-2004 keyback.hiv
A          C:\FINDnFIX\keys1\winkey.reg
--a--    -  -  -              -  -        318 07-20-2004 winkey.reg
*Temp backups...
.
..
keyback2.hi_
winkey2.re_

C:\FINDNFIX\
  JUNKXXX        Tue 20 Jul 2004  23.11.06  .D...        <Dir>

1 item found:  0 files, 1 directory.

»»Performing string scan....
00001150:                        ?
00001190:                                    vk  :            f AppInit_
000011D0:DLLs  G    C : \ W I N D O W S \ S y s t e m 3 2 \ k b d h . d
00001210:l l  Ct            vk      P          UDeviceNotSelectedTimeout
00001250:    1 5      ( W    9 0  er.I `    vk      '        zGDIProce
00001290:ssHandleQuota"      vk                  Spooler2    y e s
000012D0:            p              vk                =pswapdisk    vk
00001310:    `        R TransmissionRetryTimeout            p
00001350:    X      vk      '          USERProcessHandleQuota  x
000013D0:
000014D0:
000015D0:

---------- WIN.TXT
fùAppInit_DLLs֍æGÀÿÿÿC
$011C8: AppInit_DLLs
$01237: UDeviceNotSelectedTimeout
$01287: zGDIProcessHandleQuota
$01320: TransmissionRetryTimeout
$01370: USERProcessHandleQuota
C:\WINDOWS\System32\kbdh.dll
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows]
"AppInit_DLLs"="C:\\WINDOWS\\System32\\kbdh.dll"
"DeviceNotSelectedTimeout"="15"
"GDIProcessHandleQuota"=dword:00002710
"Spooler"="yes"
"swapdisk"=""
"TransmissionRetryTimeout"="90"
"USERProcessHandleQuota"=dword:00002710

A handle was successfully obtained for the
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows key.
This key has 0 subkeys.
The AppInitDLLs value exists and reports as 58 bytes, including the 2 for string termination.

[AppInitDLLs]
Ansi string : "C:\WINDOWS\System32\kbdh.dll"
0000    43 00 3a 00 5c 00 57 00 49 00 4e 00 44 00 4f 00  |  C.:.\.W.I.N.D.O.
0010    57 00 53 00 5c 00 53 00 79 00 73 00 74 00 65 00  |  W.S.\.S.y.s.t.e.
0020    6d 00 33 00 32 00 5c 00 6b 00 62 00 64 00 68 00  |  m.3.2.\.k.b.d.h.
0030    2e 00 64 00 6c 00 6c 00 00 00                    |  ..d.l.l...

Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2004 - 23:20 #11
Det her er "synderen" - C:\WINDOWS\SYSTEM32\KBDH.DLL (Det vidste vi i forvejen.)

I keys1 mappen ligger der en fil der hedder FIX.bat - dobbeltklik på den. Computeren vil genstarte. Giv den tilladelse til at genstarte. Når computeren er genstartet, skal du åbne Stifinder og finde C:\Windows\System32 - find filen KBDH.DLL (den bør være synlig nu). Klik én gang på filen så den bliver markeret med blåt, i menuen for oven skal du vælge Rediger -> Flyt til mappe ...og flyt den til C:\FINDnFIX\junkxxx.

Åben FINDnFIX mappen igen - dobbeltklik på Restore.bat. Når den har kørt ligger der en logfil igen, der hedder Log2.txt - kopier indholdet herind i dit næste indlæg.
Avatar billede bdp Nybegynder
20. juli 2004 - 23:50 #12
Jeg fandt filen, den var ikke blå og den forsvandt på skærmen da jeg pegede på den - ved at gentage øvelsen kom den ikke frem igen.

her er en ny log

»»»»»»»»»*** www10.brinkster.com/expl0iter/freeatlast/FNF/ ***»»»»»»»»»
--The directory 'junkxxx' is now included as a Subfolder in the FINDnfix folder
and is the destination for the file to be moved..
-*Previous directions will no longer work...
»»»»»»»»»»»»»»»»»» »»»»»»»»»»»»»»»»»» »»»»»»»»»»»»»»»»»» »»»»»»»»»»»»»»»»»»

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
»»»IE build and last SP(s)
6.0.2600.0000 Q824145-Q832894-Q837009
Filsystemtypen er NTFS.
C: er ikke ‘ndret.

Tue 20 Jul 04  23:49:12
11:49pm  up 0 days,  0:01

»»»»»»»»»»»»»»»»»»*** Note! ***»»»»»»»»»»»»»»»»
The list will produce a small database of files that will match certain criteria.
You must know how to ID the file based on the filters provided in
the scan, as not all the files flagged are bad.
Ex: read only files, s/h files, last modified date. size, etc.
The filters provided should help narrow down the list, and hopefully
pinpoint the culprit.
Along with that,registry scan logged at the end should match the
corresponding file(s) listed.
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
Unless the file match the entire criteria, it should not be pointed to remove!
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
*For *Helpers/Mods and/or users that are not familiar with any of the
items on the scan results- I recommend using an alternative, once
you know what to look for!
»»»»»»»»»»»»»»»»»»***LOG!***(*modified 7/20)»»»»»»»»»»»»»»»»

»»»*»»»*Boards that are not personally authorised by me are not allowed to use this fix!»»»*»»»*

Scanning for file(s)...
»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»
»»»»» (*1*) »»»»» .........
»»Locked or 'Suspect' file(s) found...

»»»»» (*2*) »»»»»........
**File C:\FINDnFIX\LIST.TXT

»»»»» (*3*) »»»»»........

No matches found.

unknown/hidden files...

No matches found.

»»»»» (*4*) »»»»».........
Sniffing..........
Power SNiF 1.34 - The Ultimate File Snifferdog. Created Mar 16 1992, 21:09:15.

»»»»»(*5*)»»»»»
**File C:\WINDOWS\SYSTEM32\DLLXXX.TXT

»»»»»(*6*)»»»»»

»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»*»»»
»»»»»Search by size...

No matches found.

Power SNiF 1.34 - The Ultimate File Snifferdog. Created Mar 16 1992, 21:09:15.

»»Size of Windows key:
(*Default-450 *No AppInit-398 *fake(infected)-448,504,512...)

Size of HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows: 450

»»Dumping Values........
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\DeviceNotSelectedTimeout    SZ    15
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\GDIProcessHandleQuota    DWORD    00002710
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\Spooler    SZ    yes
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\swapdisk    SZ
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\TransmissionRetryTimeout    SZ    90
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\USERProcessHandleQuota    DWORD    00002710
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\AppInit_DLLs    SZ

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows
    DeviceNotSelectedTimeout = 15
    GDIProcessHandleQuota = REG_DWORD 0x00002710
    Spooler = yes
    swapdisk =
    TransmissionRetryTimeout = 90
    USERProcessHandleQuota = REG_DWORD 0x00002710
    AppInit_DLLs =

  »»Security settings for 'Windows' key:

RegDACL 5.1 - Permissions Manager for Registry keys for Windows NT 4 and above
Copyright (c) 1999-2001 Frank Heyne Software (http://www.heysoft.de)
This program is Freeware, use it on your own risk!

Access Control List for Registry key hklm\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows:
(ID-NI) ALLOW  Read            BUILTIN\Brugere
(ID-IO) ALLOW  Read            BUILTIN\Brugere
(ID-NI) ALLOW  QWCEN-DS--      BUILTIN\Superbrugere
(ID-IO) ALLOW  QWCEN-DS--      BUILTIN\Superbrugere
(ID-NI) ALLOW  Full access     BUILTIN\Administratorer
(ID-IO) ALLOW  Full access     BUILTIN\Administratorer
(ID-NI) ALLOW  Full access     NT AUTHORITY\SYSTEM
(ID-IO) ALLOW  Full access     NT AUTHORITY\SYSTEM
(ID-NI) ALLOW  Full access     BJARNE\bjarnefar
(ID-IO) ALLOW  Full access     CREATOR OWNER

Effective permissions for Registry key hklm\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows:
Read              BUILTIN\Brugere
QWCEN-DS--        BUILTIN\Superbrugere
Full access      BUILTIN\Administratorer
Full access      NT AUTHORITY\SYSTEM
Full access      BJARNE\bjarnefar

»»Member of...: (Admin logon required!)
User is a member of group BJARNE\Ingen.
User is a member of group \Alle.
User is a member of group BUILTIN\Administratorer.
User is a member of group BUILTIN\Brugere.
User is a member of group \LOKAL.
User is a member of group NT AUTHORITY\INTERAKTIV.
User is a member of group NT AUTHORITY\Godkendte brugere.

»»»»»»Backups created...»»»»»»
11:50pm  up 0 days,  0:02
Tue 20 Jul 04  23:50:18

A          C:\FINDnFIX\keyback.hiv
--a--    -  -  -              -  -      8,192 07-20-2004 keyback.hiv
A          C:\FINDnFIX\keys1\winkey.reg
--a--    -  -  -              -  -        318 07-20-2004 winkey.reg
*Temp backups...
.
..
keyback2.hi_
winkey2.re_

C:\FINDNFIX\
  JUNKXXX        Tue 20 Jul 2004  23.11.06  .D...        <Dir>

1 item found:  0 files, 1 directory.

»»Performing string scan....
00001150:                        ?
00001190:                                    vk  :            f AppInit_
000011D0:DLLs  G    C : \ W I N D O W S \ S y s t e m 3 2 \ k b d h . d
00001210:l l  Ct            vk      P          UDeviceNotSelectedTimeout
00001250:    1 5      ( W    9 0  er.I `    vk      '        zGDIProce
00001290:ssHandleQuota"      vk                  Spooler2    y e s
000012D0:            p              vk                =pswapdisk    vk
00001310:    `        R TransmissionRetryTimeout            p
00001350:    X      vk      '          USERProcessHandleQuota  x
000013D0:
000014D0:
000015D0:

---------- WIN.TXT
fùAppInit_DLLs֍æGÀÿÿÿC
$011C8: AppInit_DLLs
$01237: UDeviceNotSelectedTimeout
$01287: zGDIProcessHandleQuota
$01320: TransmissionRetryTimeout
$01370: USERProcessHandleQuota
C:\WINDOWS\System32\kbdh.dll
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows]
"AppInit_DLLs"="C:\\WINDOWS\\System32\\kbdh.dll"
"DeviceNotSelectedTimeout"="15"
"GDIProcessHandleQuota"=dword:00002710
"Spooler"="yes"
"swapdisk"=""
"TransmissionRetryTimeout"="90"
"USERProcessHandleQuota"=dword:00002710

A handle was successfully obtained for the
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows key.
This key has 0 subkeys.
The AppInitDLLs value exists and reports as 2 bytes, including the 2 for string termination.

[AppInitDLLs]
Ansi string : ""
0000    00 00                                            |  ..

Hvad skal jeg nu gøre ???  godt nok en strid fætter den fil !
Avatar billede bdp Nybegynder
21. juli 2004 - 00:05 #13
Jeg går i seng nu, men tjekker svaret i morgen tidlig.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juli 2004 - 10:47 #14
Åben C:\FINDnFIX\Files2 (mappen Files2) - dobbeltklik på ZIPZAB.bat. Den vil nu rense yderligere og kopiere de "snavsede" filer over i en zipfil der hedder junkxxx.zip.

Programmet vil også åbne dit e-mail program, idet konstruktøren gerne vil have kopier af infektionen, så hun kan udvikle modforholdsreglerne. Jeg skal bede dig om at "trække" junkxxx.zip over i dit e-mail program, i tekst feltet skriver du "http://www.eksperten.dk/spm/521621" og sender filen. Du har nu været med til at bekæmpe denne irriterende infektion.

For at afslutte oprydningen - Hent CWShredder her:

http://www.spywareinfo.com/downloads/tools/CWShredder.exe

Kør programmet, luk alle vinduer, undtaget CWSschredder, klik på "Fix", den scanner nu, når den er færdig klik på "Next", klik på "Finish".

Genstart din computer, kør HijackThis, scan og læg en frisk log herind.
Avatar billede bdp Nybegynder
21. juli 2004 - 11:06 #15
Jeg er på arbejde nu og er først hjemme sent i aften, så jeg prøver det foreslåede ved ca. 11-12 tiden i aften.
Avatar billede bdp Nybegynder
21. juli 2004 - 22:33 #16
Så er jeg på banen igen. Jeg fik ikke sendt junkxxx.zip filen idet jeg ikke bruger outlook og så gik der ged i den. har du deres e-mailadresse, så sender jeg den til dem.

Her er logfilen fra hijackthis

Logfile of HijackThis v1.98.0
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\Programmer\NavNT\defwatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\MsgSys.EXE
C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\WINDOWS\System32\sstray.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
D:\winamp 5.2\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
D:\hijackthis\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - D:\SPYBOO~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1601.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nForce Tray Options] sstray.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Tweak UI] RUNDLL32.EXE TWEAKUI.CPL,TweakMeUp
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] D:\winamp 5.2\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab

Er jeg clean nu ??  Virusscanneren har ikke poppet op med advarsler endnu.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juli 2004 - 22:46 #17
Så er din log ren, du kan genaktivere systemgendannelse og sætte filvisning til normal.
Vi har skrevet et par artikler om sikkerhed på nettet.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Men vigtigere, du mangler servicepack 1 og sikkert andre opdateringer, se at få det bragt i orden.*S*
Hent og installer Servicepack 1, Hotfixpakken og Sasserfix her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da - Hotfixes efter SP1 til XP.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=3549EA9E-DA3F-43B9-A4F1-AF243B6168F3 - Sasserfix.
Opdater så online hos Microsoft.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Mailadressen, det vil jeg lige se om jeg kan finde.
Avatar billede bdp Nybegynder
21. juli 2004 - 22:51 #18
Stort tak for hjælpen - hvis jeg havde kendt omfanget havde jeg sat pkt. en del højere.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juli 2004 - 22:55 #19
SubmitCrap(at)myeweb.com og SubmitCrap(at)lycos.co.uk
Erstat (at) med @
Du skal sende den til begge mailadresser, spørg ikke hvorfor, for jeg ved det ikke.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juli 2004 - 22:59 #20
Velbekomme, tak for point.*S*
30 point er fint med mig, jeg går ikke synderligt højt op i point alligevel, bare jeg holder min top 100 hver måned, det giver gratis Pro abonnement nemlig. ;o)