Avatar billede fzone Nybegynder
20. juli 2004 - 13:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mysql_result: supplied argument not valid?

Hej
Jeg får følgende fejlmeddelse i et stykke kode:
---
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /customers/wizcom.dk/wizcom.dk/httpd.www/developement/skriv_historie.php on line 6
---

Linjen det o´mhandler ser således ud:
...
$hist_from_db = mysql_result(mysql_query("SELECT historie FROM brugere WHERE user='$user'"),0);
...

Nogle der ved hvor fejlen ligger?
Avatar billede terrak Nybegynder
20. juli 2004 - 13:11 #1
Sikker på at tabellen 'brugere' eksisterer, og at der inde i tabellen er et felt, som hedder 'historie' og 'user'?

Og hvordan ser linjen ud, hvor du sætter variablen $user?
Avatar billede crax Nybegynder
20. juli 2004 - 13:12 #2
Hvordan ser din tabel ud?
Hvad er indholdet af $user?
Avatar billede fzone Nybegynder
20. juli 2004 - 13:16 #3
jep, tabellen brugere eksisterer og der er både et felt der hedder historie (blob) og et felt der hedder user (varchar)
Indholdet af $user er det respektive brugernavn, personen er logget ind med, og som en gang er blevet verificeret v.h.a. db feltet user...
Avatar billede fzone Nybegynder
20. juli 2004 - 13:17 #4
Fejlen er fundet, den lå et andet sted (kaldte den forkerte database)
Avatar billede fzone Nybegynder
20. juli 2004 - 13:18 #5
ff