Avatar billede svende Nybegynder
19. juli 2004 - 22:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

win2k3 og 95 klienter.

Hej..

Vi står med et kæmpe problem på min arbejdsplads at vi benytter windows 2003 til DC'er med har en del 95 klienter som vi skal ha til at logge på. Kan man få et tool til windows 2003 der kan løse problemer? eller kan man få en windows 2003 server til at spille sammen med windows 2000 server?

På forhånd tak
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2004 - 23:05 #1
Jeg kan undre mig hvis man ikke har undersøgt det først, men jeg ved på min arbejdsplads er vi ikke gået til Win2003 endnu pga. af gamle Win95 klienter.

Jeg er helt sikkert på at hvis du læser lidt gamle spm. her på eksperten vil du finde noget brugbart.
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2004 - 23:06 #2
Kig på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;811497 der findes løsningen vist, en såkalt workaround !
Avatar billede svende Nybegynder
19. juli 2004 - 23:29 #3
at man ikke har undersøgt det er et kæmpe komunikations svigt mellem folk i it-afdelingen som er en af de ting der bare aldrig må ske og desvære er sket. det er dog heldigvis ferie men inden 1 uge skal de køre 100% og de gamle 95 klienter har ikke ram nok til at køre windows 98 :( er ret pinligt så virksomhedsnavn er undladt...
Avatar billede jb2003 Nybegynder
20. juli 2004 - 08:59 #4
Jeg mener på et tidspunkt at have problem med at få en w98 til at logge på et 2003 domæne. Jeg kørte AD client extension, og det virkede. Den kan hentes på:
http://www.microsoft.com/windows2000/server/evaluation/news/bulletins/adextension.asp

Prøv om det er noget du kan bruge
Avatar billede jb2003 Nybegynder
20. juli 2004 - 09:54 #5
Det var vist noget sludder, den ligger selvfølgelig på en windows 2000 server CD, under: cddrev:\CLIENTS\WIN9X og hedder dsclient.exe
Avatar billede svende Nybegynder
20. juli 2004 - 10:57 #6
tak! har nu fået det til at virke ved hjælp af dsclient :) kan bare ikke vente til at få udskiftet 9x.. nogle af jer der vil oprette et svar og få point?
Avatar billede jb2003 Nybegynder
20. juli 2004 - 14:48 #7
Det var godt du fik det til at virke..
Avatar billede leif Seniormester
20. juli 2004 - 15:35 #8
Dejligt at høre det du har fået det til at virke.

At det er et kæmpe kommunikationssvigt er uheldigt, men jeg vil så sige at hvis man stadig kører Win95 på en masse klienter havde jeg nok valgt at koncetrere mig om at få opgraderet disse klienter i stedet for at bruge penge på Win2003.

Ligger lige et svar, hvis du skulle finde på at ville give mig point.