Avatar billede snowman71 Nybegynder
19. juli 2004 - 22:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installering af driver til USB WLAN

Håber meget at der en der kan hjælpe!!!!!

Se denne side http://www.si.org/f5u011/ her er der et link til en diff fil som åbenbart skulle kunne muliggøre brugen af mit Belkin USB Wlan adapter. Jeg kører linux 2.4.20, så går ud fra at jeg skal hente den diff til 2.4.19!? any way...jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg gør med den diff fil....det er jo en driver fil men hvor skal den hen og hvad skal man skrive for at installere den !?

HJÆLP!!! :o)
Avatar billede strych9 Praktikant
19. juli 2004 - 23:13 #1
En diff fil er et patch som du kan benytte til at modificere source koden til linux kernel, således at du kan compile en kernel med din belkin driver i.
Processen afhænger lidt af patchet, men typisk vil det være sådan at du får fat i kernel source og placerer den i /usr/src/linux, hvorefter du smider diff filen i samme folder og bruger kommandoen "patch" til at modificere source koden til linux kernel. Feks patch -p0 blah.diff
Avatar billede snowman71 Nybegynder
20. juli 2004 - 10:27 #2
Hvordan finder jeg så sourcefilen?
Avatar billede strych9 Praktikant
20. juli 2004 - 11:10 #3
Der er med al sandsynlighed en pakke i RedHat som indeholder kernel source. Den kunne hedde feks redhat-sources.rpm eller lignende. Ellers må du hente et rent sourcetræ fra www.kernel.org (næstbedste løsning).