Avatar billede sejrskilde Nybegynder
19. juli 2004 - 21:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 computere på internettet via TDC

Jeg har en medarbejderforbindelse via TDC. Jeg vil gerne have to computere på nettet samtidigt. Kan jeg gøre det via min HUB eller er det nødvendigt at investere i en router eller switch.

Hvis det er muligt med HUB, hvad er så ulemperne. Computerne skal ikke fungere som et internt netværk, men begge skal kan komme på internettet
Avatar billede taskmgr Nybegynder
19. juli 2004 - 21:36 #1
1. En switch kan køre fuld duplex, det kan en hub ikke.

2. En switch sender kun trafik ud på en given port, hvis trafikken er tiltænkt den enhed der sidder på den port, en hub sender på alle porte. Altså, på en hub deles man om de fx 100 Mbps, på en switch har du fuld båndbredde på alle porte. Desuden er det ikke helt simpelt at sniffe på et switched netværk. Det har betydning, hvis du f.eks. skal dele en internetforbindelse med naboen. Sniffing på et hub-baseret netværk er derimod nemt.

3. Hvis du tilslutter en 10 Mbps "dims" til en 10/100 switch sænkes hastigheden kun på den port "dimsen" er tilsluttet, og ikke på alle porte, som på en 10/100 hub uden intern bridge. En "dims" kan være en router, en hub, en switch eller selvfølgelig en computer.

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switchhub
Avatar billede kenp Novice
19. juli 2004 - 21:36 #2
det skulle kunne virke hvis du ahr 2 ip-adresser! det eneste du skal være opmærksom på det er at du har en firewall på dine computere, ellers er der ikke noget når du ikke skal have lokal netværk.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
19. juli 2004 - 21:38 #3
Fuld duplex = At kunne sende og modtage data samtidig.
Avatar billede thomashove Nybegynder
19. juli 2004 - 22:27 #4
Den smukkeste, bedste, stabile og mest effektive løsning vil være at investere i en router. De billigste modeller kan fås for under 400 DKK og her får du en indbygget firewall og dhcp server med i købet (husk dog at tjekke før du køber). Det vil spare dig for en masse bøvl vedr. sikkerhed samt at du ikke vil få problemer hvis du på et tidspunkt alligevel gerne vil koble de 2 computere sammen. Problemet med 2 dynamiske ip-adresser, er, at de måske ikke altid ligger i samme net og dermed kan dine maskiner ikke se hinanden - medmindre du aktiverer nogle alternative netværksprotokoller udover TCP/IP.
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
20. juli 2004 - 09:34 #5
taskmgr kan du ikke oprette et svar så jeg kan tildele dig point
Avatar billede taskmgr Nybegynder
20. juli 2004 - 09:36 #6
Ok :)
Avatar billede thomashove Nybegynder
20. juli 2004 - 09:57 #7
vil du benytte en switch el. router?
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
20. juli 2004 - 10:56 #8
Jeg vil bruge bruge min hub. Jeg skal dele en 2 mbit forbindelse imellem min egen pc og min kærstes bærbare. På begge pc'ere er der installeret en firewall.