Avatar billede reion Nybegynder
19. juli 2004 - 17:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ang. notepad.com

Jeg har haft en virus på min comp, som har fjernet min notepad.com fra windows\system32 og I386. Virusen har også fjernet en fil som hedder st.exe, men det ved jeg ikke hvad er. Nu kan jeg ikke åbne notepad(tekstdokument) på min comp, hvordan får jeg den tilbage?
Avatar billede avlund Nybegynder
19. juli 2004 - 17:45 #1
Kan du ikke afinstallere og installere den igen fra din Setup Windows Components under Add & Remove Programs?
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. juli 2004 - 17:49 #2
Ellers prøv- Start-kør, skriv: notepad exe  og se om den kommer.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 17:52 #3
Notepad.com findes ikke, så den skal du ikke ønske dig tilbage. Den rigtige hedder notepad.exe.
Prøv i første omgang at højreklikke et txt dokument og vælg åbn med. Vælg "vælg program" så finder du notesblok og sætter et kryds i "brug altid dette....". klik ok.
st.exe lader til at være noget spyware, men da den ikke findes kan du nøjes med at klikke start | kør, skriv msconfig og tryk enter. På fanebladet start finder du st.exe og fjerner krydset i den.
Efter en genstart burde du ikke få fejl ang st.exe mere.
Avatar billede reion Nybegynder
20. juli 2004 - 14:17 #4
Det virkede fint alt sammen, og nu er notepad tilbage. Tak for det. Der er ikke noget der hedder st.exe i msconfig, men det er vel også i orden, hvis det er spyware. Kunne det tænkes at det var sådan jeg fik den virus, igennem det stykke spyware?

Men tak for det hele.
Avatar billede reion Nybegynder
20. juli 2004 - 14:19 #5
Hvordan giver jeg point?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 14:21 #6
Du beder den eller de, du vil give point om at lægge et svar. Når de har lagt svar kan du marker ders navn(e) nede i venstre hjørne og klikke knappen accepter.

Og ja, det kan nemt tænkes, eller rettere den st.exe har sikkert været virus'en.
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. juli 2004 - 18:01 #7
Avatar billede reion Nybegynder
21. juli 2004 - 15:06 #8
ok, tak for det.

tonnybrandt som med det bedste svar, så det er kun fair at han får de point, så hvis du vil skrive et svar.

Tak til alle som har skrevet på dette link.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 17:28 #9
Her kommer så et svar :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2004 - 15:42 #10
Takker for point :)