Avatar billede henrik1975 Nybegynder
19. juli 2004 - 16:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

AspSmartUpload problemer

Jeg har installeret aspsmartupload, men kan kun uploade filer til skuffer der ligger UDENFOR min wwwroot. Sikkert et problem med rettigheder (tror jeg), men hvordan løser jeg dette? (kender ikke så meget til området).

Jeg kører asp-serveren på XP pro.

Henrik
Avatar billede henrik1975 Nybegynder
19. juli 2004 - 16:56 #1
forresten.. Jeg får fejl 'Unable to save file (Error 1120)' hvis jeg prøver at gemme filer i wwwroot eller en af dens undermapper.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. juli 2004 - 16:58 #2
höjreklik på mappen->egenskaber->katalogsikkerhed og giv IUSR_computernavn behörighed
Avatar billede henrik1975 Nybegynder
19. juli 2004 - 17:12 #3
har allerede prøvet med at højreklikke wwwroot: webdeling->del denne mappe->IUSR_computernavn (givet fulde rettigheder).

Det er den du mener ikke?
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. juli 2004 - 17:14 #4
Jep, fungerer det ikke?
Avatar billede henrik1975 Nybegynder
19. juli 2004 - 17:39 #5
Nop, men hvis jeg ændrer stien fra C:\inetpub\wwwroot\ til feks. C:\upload\, så fungerer det fint.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. juli 2004 - 17:42 #6
Og du er sikker på der er en mappe med det navn du forsöger at uploade til?
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. juli 2004 - 17:42 #7
C:\inetpub\wwwroot\+mappenavn
Avatar billede henrik1975 Nybegynder
19. juli 2004 - 20:10 #8
Så skete der en ændring. Jeg prøvede at oprette en upload folder i wwwroot og ændrede stien til c:\inetpub\wwwroot\upload. Jeg får nu følgende fejl:

Parameteren for stien for metoden MapPath skal være en virtuel sti. Der blev brugt en fysisk sti.
Avatar billede henrik1975 Nybegynder
19. juli 2004 - 20:54 #9
Det var rettighedsrelateret :-)

Smider du et svar, så giver jeg point.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. juli 2004 - 21:20 #10
vassego ;o)