Avatar billede expl0it Nybegynder
19. juli 2004 - 16:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brænde en 790 mb cd

hej jeg har lige været oppe og købe mr platinum 790 mb cd'er, fordi jeg skal brænde en iso fil på 730 mb. Problemet er at når jeg sætter cd'en i og prøver at brænde, så siger den at der ikke er nok plads på disken selv om der skal være nok. Min brænder er en pioneer 106d brænder, kan det ha noget med brænderen at gøre, eller skyldes det at jeg skal bruge et andet program?
Håber i kan hjælpe :D
Avatar billede krydset Nybegynder
19. juli 2004 - 16:29 #1
din brænder understøtter ikke overburn, grænsen ligger på 700mb. hvis du vil brænde diske over 700 skal din brænder understøtte overburn.
Avatar billede expl0it Nybegynder
19. juli 2004 - 16:34 #2
Er det rigtigt?? Skod nok :( Så er der intet man kan gøre eller hvad?
Avatar billede norbert Nybegynder
19. juli 2004 - 16:45 #3
Prøv at køre med overburn. Som regel kan afspilleren ikke læse større end 80 minutter, men hvis din afspiller understøtter overburn, kan du godt bruge skiverne, og da det er én forholdsvis ny brænder ,du har, er jeg sikker på ,at den understøtter overburn.
Prøv at sætte overburn til, så skal du se :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
19. juli 2004 - 16:47 #4
Hvis du kører nero kan du se i det program om den understøtter overburn. gå i "optager""vælg brænder" og der kan du se, om din brænder understøtter overburn.
Avatar billede expl0it Nybegynder
19. juli 2004 - 17:19 #5
tak norbert :D
Avatar billede norbert Nybegynder
19. juli 2004 - 17:21 #6
Tak for point :-) Jeg går ud fra, at du HAR kontrolleret,, om den kan overburn på diskene :-)
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
19. juli 2004 - 17:22 #7
min brænder er over 2 år og den understøtter det.
Den kan endda brænde nogle extra minutter på en 80 min. cd -->>> FEDT NOK