Avatar billede jbp Nybegynder
23. februar 2001 - 14:34 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Læse fra en fil på brugers HD

Er det muligt at lave et script der går ned og læser indholdet fra en txt fil, som brugeren selv har valgt på sin egen harddisk?
Uden at filen skal uploades først?

Ex. Jeg går ind på siden, vælger min txt fil i en formular. Filens indhold bliver dernæst vist på siden...
Avatar billede defrost Nybegynder
23. februar 2001 - 14:37 #1
Nej. Ikke i PHP ihvertfald. PHP er server-side og kan ikke tilgå brugerens HW.
Avatar billede eaglewing Nybegynder
23. februar 2001 - 15:50 #2
Men hvis der er tale om en txt fil, er den vel næpper større end den hurtigt kan uploades og derefter vises.
Avatar billede lojmann Nybegynder
23. februar 2001 - 15:58 #3
jbp -> Så skal du jo finde bugs/explorits i browseren, og så \'hacke\' brugerens computer... Måske ikke den smarteste måde at lave sider på :)
Avatar billede acra Nybegynder
23. februar 2001 - 21:17 #4
Hehe, giver defrost ret PHP dur ikke til det gå over i lidt javascript så kan det gøre det for dig men ikke PHP!!!
Avatar billede jbp Nybegynder
24. februar 2001 - 11:50 #5
Nå ok..

Så må jeg bruge det upload alligevel.....
Avatar billede jbp Nybegynder
24. februar 2001 - 11:51 #6
Nå ok..

Så må jeg bruge det upload alligevel.....