Avatar billede meck Nybegynder
19. juli 2004 - 15:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Finder harddisk i BIOS men ikke i Win. installation

Hey...

Jeg har lige købt 2 nye SATA harddiske, men problemet er, at den ikke finder dem, når jeg installerer Windows...

De bliver fundet i BIOS, og jeg formaterede den SATA harddisk, jeg vil bruge til at køre windows fra, i min gamle installation...

Hvad gør jeg lige for at kunne installere windows på min sata harddisk??
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2004 - 15:58 #1
Du mangler en driver til din SATA controller.
Der må have været en CD med til din controller/bundkort med drivere. Ellers kan du finde dem på producentens hjemmeside.

Kopiere dem ned på en diskette. Ved starten af Win installationen skal du trykke F6 for at indlæse 3. parts drivere, hvorefter den vil spørge efter disketten.
Avatar billede meck Nybegynder
19. juli 2004 - 16:03 #2
Ja okay... Men den finder den jo i BIOS og min tidligere windows-installation??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 16:11 #3
Ja men du har sikkert også installeret en driver i windows da du kørte bundkortsdrivere ind, men det gør ikke at du kan boote fra den. Så følg phatlasse's råd, så tror jeg dine problemer er løst.
Avatar billede meck Nybegynder
19. juli 2004 - 16:18 #4
Ja det er egentlig rigtigt, når du siger det... Men jeg har ikke noget diskettedrev... Kun et eksternt... Men det kan man da ikke boote på, der kan man???
Avatar billede meck Nybegynder
19. juli 2004 - 16:19 #5
Nej glem det... Har set det.. Prøver det lige..
Avatar billede meck Nybegynder
19. juli 2004 - 16:22 #6
Men... Så skriver den, at jeg skal indsætte OEM-driverdiskette, og så sker der ikke noget...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 16:28 #7
Der skal være et floppy-drev i maskinen for at den kan finde driveren. Og jeg tror ikke du kan bruge et eksternt usb-drev, hvis det er sådant et du har.
Avatar billede meck Nybegynder
19. juli 2004 - 16:49 #8
ja okay... Og så når den spørger efter OEM-Driverdiskette, er det de driver, som jeg lige har kopieret ned på disketten til at installere RAID-controlleren :)))???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 16:56 #9
Ja, helt korrekt, men det skulle da være til en Sata-controller, ikke en raid-controller. Grunden til at jeg bider mærke i det er fordi Promise raid/sata controllere sidder i mange bundkort og skal have enten den ene eller den anden driver, alt efter om man har valgt at køre alm Sata eller raid.
Avatar billede meck Nybegynder
19. juli 2004 - 17:02 #10
Jamen den eneste controller, jeg kunne finde på deres hjemmeside, var den promise RAID controller, som jeg plejde at installere, da jeg havde IDE harddiske... Og mine 2 harddiske går ind under RAIDen... Så jeg tror det er det...
Avatar billede meck Nybegynder
19. juli 2004 - 17:04 #11
OG NU FUNGER DET :D:D:D:D TAK FOR HJÆLPEN
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 17:13 #12
Velbekomme *s*

Jeg synes phatlasse skal lægge et svar da han havde den helt rigtig lige fra starten :)

Jeg bekræftede bare hans "diagnose"
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2004 - 01:19 #13
jamen så svar :-)
Men synes vi skal dele - du har jo hjulpet spørger igennem....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 01:26 #14
Det regnede jeg faktisk også med du ville sige (ud fra mit kendskab til dig) *s*

Så her kommer et svar
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2004 - 23:57 #15
Meck > Du lukker spørgsmålet ved at markere begge vore navne nede til venstre og trykke accepter. Hvis du ikke vidste det *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2004 - 12:52 #16
Kan spørgsmålet lukkes ?