Avatar billede cvsac Nybegynder
23. februar 2001 - 14:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

If $BESKED indeholder $nick

jeg skal have lavet noget ala
hvis $besked indeholder $nick (se om den kan finde en af de nicks der står i en datbase)
hvis den kan det så skal den hente et mobil nummer fra den også hoppe videre til en SMS sender og sende en sms til det nummer den fandt ... den skal også gører alt dette hvis den finder 2 nicks eller for debn sags skyld 19 milliarder så skal den sende en sms til alle dem den finder
Avatar billede zonic Nybegynder
23. februar 2001 - 14:24 #1
Du skal igang med noget arrays hverkens så.

http://www.php.net/manual/en/ref.array.php

og noget foreach hverkens

http://www.php.net/manual/en/control-structures.php
Avatar billede f2 Nybegynder
23. februar 2001 - 14:26 #2
database?? txt-fil?? mySQL ?
Avatar billede cvsac Nybegynder
23. februar 2001 - 14:30 #3
mySQL da ... der findes da ikke andre databaser som er værd at bruge :)
Avatar billede f2 Nybegynder
23. februar 2001 - 14:32 #4
ok..
så er jeg ude..
Avatar billede ans_dk Nybegynder
23. februar 2001 - 15:02 #5
cvsac>>mySQL da ... der findes da ikke andre databaser som er værd at bruge :)

ans_dk>> hmm, not sure ... hvis du har brug for en PRO dbms, kig forbi www.frontbase.com ... et dansk firma !!!! ej gratis (men MEGET biligere end Oracle!), men så kan den også ALT hvad production implementeringer SKAL have !!!
Avatar billede jd Nybegynder
23. februar 2001 - 17:58 #6
Hmm... ans_dk-> Er du skizofren, eller bare ensom? *GG*
Avatar billede repsac Nybegynder
23. februar 2001 - 23:21 #7
Det skal vel være noget i retningen af:

<?php
if(strstr($besked, $nick)){
  mysql_connect(\"localhost\", \"username\", \"password\")
  mysql_query(\"SELECT * FROM tablename WHERE user = \'$nick\'\")
  ... find hvor mange i \"tablename\" der hedder \"$nick\" og smidde en sms til hver ...
}
?>