Avatar billede koden Novice
19. juli 2004 - 14:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet

har lige installeret XP på en ældre compaq presario.
Men jeg kan ikke komme på nettet.

Hvis jeg skriver ipconfig i en prompt, så hopper den bare ned og skriver windows ip conf.
og så er den klar til at modtage kommando igen.

Ethernet kort lyser grønt og forbindelsen er tjekket i anden pc.

Har prøvet at oprette ny forbindelse, men der viser sig ikke noget ikon med LAN som der plejer.

Nogen bud??
Avatar billede kajak Nybegynder
19. juli 2004 - 14:48 #1
har du installeret dit netkort? højreklik denne computer -> egenskaber -> harddware -> enhedshåndtering -> netværkskort.

Hvis der er gule ! eller røde X ved dit netkort er der problemer med driveren og hvis den står under "andre enheder" som pci-device er den slet ikke installeret! det er den hyppigste fejl i forbindelse med geninstallation?
Avatar billede koden Novice
19. juli 2004 - 14:53 #2
Takker...
jeg kan ikke finde noget i enhedshåndtering der minder om netværkskort eller andre enheder.
Bruger jeg AIDA så kan jeg under netværkskort kun se en række
WAN miniport
fidusser.

Er kortet defekt eller er det driver?
Nok det første, da den jo slet ikke kan se det???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 15:05 #3
At kortet lyser grønt er ikke en indikation for at driveren er installeret men udelukkende at der er fysisk forbindelse mellem kortet og din switch eller router.
Prøv at gå i start | indstillinger | tilføj hardware og lad windows søge efter netkortet.
Kan den ikke finde det, er der nok ikke andet for lige at smide kortet over i en anden computer og se om det bliver registreret her.