Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
19. juli 2004 - 14:07 Der er 9 kommentarer

søger ekspert til grafikkort problemer!

heysa
- jeg har før haft et indlæg inde uden held (http://www.eksperten.dk/spm/518676)

jeg har et ATI Sapphire Radeon 9600XT..
og når jeg sætter kortet i, og installere driveren og genstarter.
Og når jeg har haft den slukket og tændt igen, og kommer ind i windows går den kold efter 10 sek. at den er kommet ind!..

Jeg har prøvet med den nyeste driver..
og drivere til mit bundkort ang. AGP og IDE slots - mener jeg det var sådan, ellers står det i det tidligere indlæg!

Hvad er fejlen ?..

Det er som om at det er nogle af mine programmer den ikke lige helt kan tage...
ska siges den starter op i en 800*600..

Håber i kan svare..
ellers skriv til morten@melholm.dk !
Avatar billede aloneiz Nybegynder
19. juli 2004 - 14:17 #1
Det er nu meget enkelt, hvis problemet er som jeg tror..
Det er sikkert fordi dit bunkort og graffikort kører forskellige frekvenser..
Det vil sige at du skal ind i BIOS og lave hastigheden på dit bundkort om til foreksempel 2x og derefter gemme og genstarte computeren.. ¨'
Så når du kommer ind i dit windows, højre klikker du på skrivebordet og vælger egenskaber... Derefter går du ind på fanebladet instillinger og vælger advanceret..
Så trykker du på det faneblad hvor navnet på dit grafikkorts navn står og finder instillingerne for hvor hurtigt dit grafikkort kører.. Men det skulle gerne virke hvis du bare laver det om til 2x i BIOS..men du vil få mere ydelse ud af en højere frekvens..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
19. juli 2004 - 14:21 #2
hvor ligger den funktion hvor jeg laver dte om til 2x ?
Avatar billede aloneiz Nybegynder
19. juli 2004 - 14:38 #3
I BIOS  ?
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
19. juli 2004 - 14:41 #4
jeg ikke så kendt i bios..
derfor jeg spurgte om hvor det ligger..

hvor i bios'en er denne funktion ????
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. juli 2004 - 14:43 #5
Jeg har ikke lige nærlæst den anden tråd, men med min erfaring ville jeg fejlsøge således:

Lav en minimal konfiguration af din computer, dvs. du fjerner alt hardware, der ikke er nødvendigt. Installere herefter en Windows XP (evt. på en reserve disk), installer SP, Hotfixes og drivere.

Hvis problemet stadig eksisterer, har du et hardware problem. Dette kan være en inkompatibilitet mellem grafikkortet og dit motherboard. Alternativt kan du have defekt hardware, ex. ustabil strømforsyning eller et ustabilt motherboard.

AGP porten er bagudkompatibel, dvs. grafikkort og motherboard finder selv "største fællesnævner" under hensyntagen til dine indstillinger i BIOS.
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. juli 2004 - 14:44 #6
mht. til at finde rundt i bios> Der er vel ca. 12 punkter i en BIOS - brug ½ time på at kigge lidt på dem. Jeg ved godt at den indbyggede hjælp er ufattelig dårlig, men prøv alligevel at danne dig et overblik.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
19. juli 2004 - 14:45 #7
ska lige siges jeg har ikke mulighed for det du skriver jgvj!..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
19. juli 2004 - 16:05 #8
her kan i forresten se oplysninger om min computer, hvis det kan hjælpe lidt!..

http://melholm.dk/ny_melholm/computer.htm
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
19. juli 2004 - 16:34 #9
Aloneiz

jeg har kigget efter det der  2x dims, og kan ikke finde den :S..