Avatar billede midas_dk Nybegynder
19. juli 2004 - 12:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Landeliste i Excel el. lign.

Jeg har brug for en liste over verdens lande, hvor landenavnene står på dansk. Listen skal kunne importeres "direkte" til en SQL Server database - er der nogen, der har en sådan eller kan smide mig et link?

Hvis muligt må listen også gerne indeholde landekoderne, men det er ikke tvingende nødvendigt...
Avatar billede hubs Nybegynder
19. juli 2004 - 12:54 #1
Halløjsa!

Ta' evt. et kig her http://www.eksperten.dk/spm/494755

Håber det kan bruges c",)
Avatar billede hubs Nybegynder
19. juli 2004 - 12:57 #2
Jeg har dem desværre ikke lige i Excel format, men det burde være nemt nok at copy/paste fra de websites, der er linket til c",)
Avatar billede midas_dk Nybegynder
19. juli 2004 - 14:58 #3
> hubs: njah, det er netop for at slippe for at copy/paste (ind i en database) at jeg leder efter en "ready-made" løsning.

Jeg har allerede haft kigget på de links, der ligger i dit link (?), og det er bare ikke nemt nok ;-)
Avatar billede hubs Nybegynder
19. juli 2004 - 15:21 #4
Jeg kan da godt lige "ordne" det for dig... har ikke så meget andet at lave c",)

Stik mig en email, så skal jeg sende dig en excel fil med alle landene i en lang kolonne.
Avatar billede midas_dk Nybegynder
19. juli 2004 - 15:44 #5
Det lyder fedt nok - får jeg landekoderne med? ;-). Send den til jan SNAWEL-A dlg.dk og smid et svar.
Avatar billede hubs Nybegynder
19. juli 2004 - 22:25 #6
Halløj igen,

Så skulle mæhlen være på vej, og hvis du virkelig har brug for forkortelserne også, så kan jeg muligvis kigge på det senere i morgen c",)

Points behøver jeg ikke nogen af, bare glad for at kunne hjælpe lidt c",)

Hygge
Jacob
Avatar billede midas_dk Nybegynder
20. juli 2004 - 09:02 #7
Cool - nej, så nødvendige er forkortelserne heller ikke...

Tak for hjælpen!

Er du sikker på, du ikke vil have nogle point?
Avatar billede hubs Nybegynder
20. juli 2004 - 09:16 #8
Helt sikker!

Behold du dem bare til en anden god gang, men brug dem nu ikke allesammen på én gang c",)
Avatar billede midas_dk Nybegynder
20. juli 2004 - 09:30 #9
Den er fjong ;-)