Avatar billede aanonymoss Nybegynder
19. juli 2004 - 06:37 Der er 30 kommentarer

scandisk hdd (C)

Jeg har lige lagt windows på ny på en maskine...

Hvergang pcen blir tændt, prøver den at scandiske, men den kommer frem med en meddelse; noget i stil med den er lukket for adgang og kan derfor ikke scandisket?

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede d_pro Nybegynder
19. juli 2004 - 11:15 #1
Bruger du fat32?
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
19. juli 2004 - 16:47 #2
nej, det andet? ntfs el hva det hedder? det gør jeg på alle drev
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
20. juli 2004 - 02:25 #3
Nogen der ved det....?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 02:40 #4
I windows XP hedder en scandisk -> checkdisk

Kan den starte op, så du kan komme ind i Windows ?
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
20. juli 2004 - 06:27 #5
Jeg kommer ind i windows selvom den skriver det andet....

Hvor ser jeg checkdisk henne?
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
20. juli 2004 - 06:46 #6
Chkdsk er det den du mener, for den starter fint, i dos prompt
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 09:29 #7
Yep ;o)
Start - Kør - Skriv - cmd - tryk Enter (åbner promden)
For at køre en chkdsk på f.eks. dit C-drev skriver du - chkdsk /f - du får derefter at vide, at det kun kan gøres efter en genstart - skriv j efterfulgt af et tryk på Enter - skriv - exit (lukker promden)

Samme fremgangsmåde kan bruges for evt. andre drev. Skriv f.eks. D: (skifter til D-drevet) - skriv - chkdsk /f - tryk Enter. Så kommer en besked om, at diskenheden skal frakobles først og du skal bekræfte med et j efterfulgt af Enter.
osv. osv. ;o)

Prøv også dette, som retter op på småfejl i Windows filsystem:
Start - Kør - Skriv - sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

sfc står for -> (S)ystem(F)ile(C)hecker

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 09:35 #8
Prøv at klikke på Hjælp & Support i start-menuen i Windows XP. Skriv i søgefeltet - shkdsk - der vil du kunne se alle de forskellige parametre du kan bruge, sammen med chkdsk.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 09:35 #9
shkdsk = Chkdsk *S*
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
20. juli 2004 - 19:32 #10
Jeg vil prøve det med SFC for jeg har gjort det andet... og det hjælp ingen ting, jow til næste gang computeren blev slukket forkert... altså dømandsknappen...:-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 19:45 #11
Jamen hvorfor dog også bruge "dødmandsknappen" ?

1: Har du alle de nyeste drivere til din hardware ?
2: Har du et fuldt opdateret Windows XP ?
3: Er du beskyttet bag en firewall ?
4: Har du et godt antivirus-program ?
5: Er du beskyttet mod snavs som spyware, adware osv. ?

Hvis du ikke kan kan bekræfte alle disse spørgsmål med et JA, er de alle en mulig grund til, at du af en eller anden grund må slukke via "dødmandsknappen"
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
20. juli 2004 - 20:53 #12
jeg opfylder alle de krav... og dødsmandknappen bruger jeg ikke, men det skulle man tro siden den prøver at scandiske hele tiden
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 22:46 #13
Fint du er opdateret *S*
Hjalp det så med sfc /scannow ?
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
21. juli 2004 - 01:10 #14
Jeg er ved at prøve nu
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
21. juli 2004 - 07:07 #15
Det hjalp ikke??
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
21. juli 2004 - 07:51 #16
Er der andre muligheder, er det en reinstall :-((
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. juli 2004 - 20:21 #17
Vi kan prøve at kontrollere om der på trods af, at du er garderet mod snavs, alligevel skulle ha' sneget sig et eller andet ind - hvis du altså synes *S*

Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
21. juli 2004 - 21:35 #18
Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 9:38:25 PM, on 21/07/2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ctsvccda.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\Winburnjoy\Nurb Locks Upload.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\SchSvr\SchSvr.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\TaskBar\CTLTray.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\Appz\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mysearchnow.com/passthrough/index.html?http://about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = Proxy:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *hot-searches.com*;*lender-search.com*;<local>
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O1 - Hosts file is located at: C:\WINDOWS\nsdb\hosts
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Bash Barb 32 - {ECA67AA8-D4AF-AD89-66FA-7225AC62CD98} - C:\PROGRA~1\DELETE~1\chin memo.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1601.0\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: Faceidlehold - {4BB59E00-31E5-F472-8BA1-406FABCD52B2} - C:\PROGRA~1\DELETE~1\chin memo.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Dead Pop] C:\PROGRA~1\Winburnjoy\Nurb Locks Upload.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [ICQ Lite] C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe -minimize
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [xpjormainzi] C:\WINDOWS\System32\olutna.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinDVR SchSvr] "C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\SchSvr\SchSvr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TaskTray] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\TaskBar\CTLTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TaskBar] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\TaskBar\CTLTask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ Lite] C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe -trayboot
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: ICQ 4.1 - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://public.windupdates.com/get_file.php?bt=ie&p=81a20e2d4daf862b581047e8e0c24e8effd07b128e225c91fe269f1e3e53b395f49377f8e3605dd230f34a38bc2fbef0a2d6fd6f14c38aff842869220dcf:31e1e886df05c54f80cdc9defbb7eddc
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/2,0,0,4379/mcfscan.cab
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. juli 2004 - 22:02 #19
Der ER snavs i den log. Om det løser problemet at fjerne det ved jeg ikke, men væk skal det *S*

Deaktiver systemgendannelse. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle

Hent og kør dernæst CWShredder - slet ALT hvad programmet finder. HUSK at lukke alle andre ruder inden du kører programmet.
http://www.softpedia.com/public/cat/10/17/10-17-150.shtml

Derefter genstarter du, kører HijackThis igen, scanner, gemmer loggen og smider en ny kopi herind.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. juli 2004 - 22:04 #20
Vil også anbefale dig at slette PLUS-delen af Messenger.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
21. juli 2004 - 22:13 #21
Hvorfor skal jeg slette plus?

er ved at lave en reinstall fordi den har mange problemer, den havde svært ved at huske noget.... lyder mærkeligt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. juli 2004 - 22:20 #22
Ved installtion af Messenger Plus vil du, hvis du ikke fravælger det undervejs, få installeret noget spyware også.
Jeg beder pr. definition om, at få det slettet på grund af muligheden for spy *S*

Læs evt mere her - http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=33949

Vil det sige vi ikke behøver gå videre her ?
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
21. juli 2004 - 22:24 #23
Jeg tror at problemet kommer igen... så derfor vil jeg godt lige sætte loggen ind igen når jeg har lagt windows på ny... hvis det er ok
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. juli 2004 - 00:12 #24
Hvis du installerer disse programmer og holder dem opdaterede og samtidigt sørger for, at holde Windows opdateret, så skulle du kunne færdes trykt og sikkert. Og så skal du selvf. også ha' installeret det som du allerede bruger nu, nemlig Norton Internet Security.

Det er sikkert på nuværende tidspunkt for sent at nævne, at du ikke bør have forbindelse til Internettet, mens du installerer. Du bør også sørge for, at deaktivere DCom. - http://grc.com/files/DCOMbob.exe
Læs om programmet her, lidt nede på siden - http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
22. juli 2004 - 01:14 #25
Det hjalp ikke, loggen kommer her... det er efter jeg har opdateret xp og office

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 01:17:48, on 22-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Pulse\Pulse.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\Appz\hijackthis.exe
F:\WUTemp\com_microsoft.Q828026_MSRC3326_WMP_XP_W2K_W2K3\WindowsMedia-Q828026-x86-DAN.exe
f:\5dc9d7d2e0f4f605d8a8cb5432b5\update\update.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = Proxy:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = <local>
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Pulse] C:\Programmer\Pulse\Pulse.exe -splash
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
22. juli 2004 - 12:49 #26
Jeg har som skrevet norton pakken osv... så er fuldt beskyttet... - men har jo også opdaterede den som jeg skrev før, eog så begynder den at gøre det...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. juli 2004 - 00:21 #27
Loggen er ren.
Men når du nu har Norton, hvorfor søren har du så ikke installeret det ?

Jeg vil umiddelbart tro (det ER et gæt) at din harddisk er ved at være færdig.
(på vej i døden)
Ellers er jeg efterhånden på bar bund.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
23. juli 2004 - 06:51 #28
Det er også det jeg tror, men den skriver jo fint osv.... det er først da jeg opdaterede windows
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
27. juli 2004 - 13:20 #29
den skulle virke fint nu
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. juli 2004 - 12:26 #30
Smider et svar, hvis du vil af med pointene.
Ellers smid et svar selv og accepter det derefter, for at få lukke spørgsmålet ;o)