Avatar billede star-design Nybegynder
18. juli 2004 - 15:32 Der er 6 kommentarer

Installation af Win XP, manglende tastatur v/ USB

Hej,

Jeg skal til at installere Windows XP på min computer, og har så genstartet maskinen og installationen starter herefter op, overfører installationsfiler m.v.

Men når installationen skal til at begynde skal man trykke ENTER for at fortsætte installationen, men da mit tastatur er sluttet til via USB, kan installationsprogrammet ikke finde tastaturet og jeg kan derfor ikke fortsætte installationen.

Jeg har kun USB-porte på min pc, ingen almindelige tastatur-tilslutnings-porte (PS2?)... Nogen der ved hvordan jeg kan komme videre?

Har forsøgt at sætte USB-porten til i bias, men uden held. og her virker tastaturet i øvrigt glimerende, det er først når selve installationsprogrammet starter at forbindelsen cutter.

På forhånd mange tak!
Avatar billede viperfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 15:40 #1
Har du prøvet med en anden XP CD?? Det kan måske være den der er død..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 15:54 #2
jeg ville prøve at installere en usb.controller driver, i starten af installetionen..
Når den spørg om der raid, el. andet der skal installeres..
Det er blot et bud..O)
Avatar billede nopsen Ekspert
18. juli 2004 - 16:37 #3
prøv at enable usb legacy support i bios også.
Avatar billede star-design Nybegynder
18. juli 2004 - 16:55 #4
Skal lige siges at det er en IBM NetVista 6646 jeg har... har prøvet Viperfreak og Bartfreaks forslag, men uden at det lykkedes, desværre... :(
Avatar billede nopsen Ekspert
18. juli 2004 - 17:09 #5
har du også prøvet mit forslag?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 19:54 #6
det er måske lidt langt ude men.. du kan tage hdén ud, og sætte den i en anden pc. Ligge filerne ind, altså installere XP,derefter sætte den tilbage, også skal du sikkert kører en repair før det køre.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-52280