Avatar billede goje Nybegynder
23. februar 2001 - 12:14 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Kannel SMS Gateway.

Jeg er ved at sætte en Kannel SMS Gateway op, men ligemeget hvad jeg gør vil skidtet ikke sende.. er der nogen, der har erfaring med opsætning af en sådan gateway?
Avatar billede goje Nybegynder
06. marts 2001 - 12:42 #1
Hmm... æv :o)
Avatar billede lojmann Nybegynder
06. marts 2001 - 15:21 #2
Fortæl lige lidt om \"Kanel SMS Gateway\"
Avatar billede goje Nybegynder
06. marts 2001 - 15:27 #3
Det er en open source SMS gateway, der bla. kan bruges med alm. modems, udbyder SMSC gateways (TeleDk osv) samt en del mobiltelefoner med datakabel til at sende og modtage SMS beskeder.
Avatar billede lojmann Nybegynder
06. marts 2001 - 15:49 #4
Er det et stykke ServerSoftware? Post lige en URL...
Avatar billede goje Nybegynder
06. marts 2001 - 16:04 #5
http://www.kannel.org

Men for at udnytte det optimalt, skal man have en account hos teleselskaberne :o)

Men så kan man til gengæld oxo en masse fede ting med den
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. marts 2001 - 19:11 #6
Well, jeg flår den lige ned og går i krig med den...

Kan du ikke fortælle mig lidt om den? Kan man bruge den som SMS gateway UDEN at have en \"account\" hos et teleselskab?
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. marts 2001 - 19:11 #7
Kan jeg bruge den ifb. med en SMS sender jeg selv koder? eller?
Avatar billede goje Nybegynder
09. marts 2001 - 08:15 #8
Jeps.. det er det fede ved det.. du kan lave det med en simpel URL request :o)

Der står en del om det i dukomentationen
Avatar billede lojmann Nybegynder
09. marts 2001 - 08:51 #9
Oki, dvs. at der IKKE sendes fra f.eks. min@server.dk eller noget i den retning? Det problem har jeg godt nok løst, men tænker på andre :))
Avatar billede goje Nybegynder
09. marts 2001 - 09:13 #10
Jeg er ikke helt sikker på det endnu, så langt er jeg ikke kommet med skidtet endnu :O)
Avatar billede lojmann Nybegynder
09. marts 2001 - 09:34 #11
Hvad er problemet med den? Måske kan jeg hjælpe dig med det :))
Avatar billede goje Nybegynder
09. marts 2001 - 09:50 #12
Der er ikke det store problem.. Jeg har bare ikke haft tid til at kigge på det endnu. :o)

Det er noget vi skal bruge på arbejdet, men der går et par måneder endnu, så jeg tager det med ro.

Men hvis du har erfaring med opsætning af fax servere vil jeg da gerne vide det.. det roder jeg med derhjemme :o))
Avatar billede lojmann Nybegynder
09. marts 2001 - 10:33 #13
Oki... Kender intet til det... Syntes bare det lød spændene
Avatar billede hostmaster Nybegynder
07. april 2001 - 16:46 #14
Hvordan sender man så en SMS via gateway\'en??

Jeg kan ikke hitte ud af det!!
Avatar billede goje Nybegynder
09. april 2001 - 08:09 #15
Jepper.. på kannels homepage er der en ok onlineguide til hvordan man kan sende via browseren.. altså en CGI URL du indtaster.. :o)
Avatar billede hostmaster Nybegynder
10. april 2001 - 11:43 #16
goje> kan du ikke give mig en url. jeg kan ikke find den.
Avatar billede goje Nybegynder
11. april 2001 - 14:53 #17
Selvfølgelig :o)

Kannel.org:

Using the HTTP interface to send SMS messages
After you have configured Kannel to allow the sendsms service, you can send SMS messages via HTTP, e.g., using a WWW browser. The URL looks something like this:

http://smsbox.host.name:13013/cgi-bin/sendsms?username=foo&password=bar&to=0123456&text=Hello+world
Thus, technically, you make an HTTP GET request. This means that all the information is stuffed into the URL. If you want to use this often via a browser, you probably want to make an HTML form for this.

Venlig hilsen
Avatar billede goje Nybegynder
11. april 2001 - 14:53 #18
Troels :o)

(Du kan altid bløde lidt point senere hvis du skal have konfigurations tips.)
Avatar billede hostmaster Nybegynder
11. april 2001 - 17:47 #19
Har du da fået det til at virke helt?
Avatar billede hostmaster Nybegynder
13. april 2001 - 12:12 #20
er her nogen?
Avatar billede goje Nybegynder
17. april 2001 - 08:09 #21
Jeps.. havde påske ferie :o)

Hvis ikke du har et datakabel til din telefon, så du kan sende sms\'er den vej, skal du have et login til en sms server (eks. teledk).

/Troels
Avatar billede hostmaster Nybegynder
17. april 2001 - 18:40 #22
Hvordan kan jeg få det?
Avatar billede goje Nybegynder
18. april 2001 - 08:03 #23
Du ringer til tele.dk .. men det er vidst ret dyrt (Jeg bruger firmaets).. :o)

Ellers skal du \"bare\" have en f.eks Nokia telefon med datakabel, så skulle det virke.
Avatar billede hostmaster Nybegynder
18. april 2001 - 12:46 #24
Hvor meget koster det hos teledanmark?
Kan jeg få det hos andre firmaer?

Hvilket firma arbejder du for??!
Avatar billede goje Nybegynder
18. april 2001 - 13:10 #25
Jeg er ikke helt klar over hvad det koster, vores teletekniker er på Mallorca til på fredag, så jeg kan ikke få noget at vide før da, men det er en del :o/

Desuden skal du være opmærksom på, at du indtil videre skal have en SMSC account ved alle mobiludbyderne indtil de får en fællesaftale i hus.

Jeg arbejder for Actor Mediagroup A/S Internet. :o)
Avatar billede hostmaster Nybegynder
18. april 2001 - 14:58 #26
Vil du så ikke lige skrive når jeres tekniker kommer hjem?
Avatar billede goje Nybegynder
18. april 2001 - 15:25 #27
Self :O)
Avatar billede hostmaster Nybegynder
05. maj 2001 - 12:41 #28
Er her nogen??
Avatar billede hostmaster Nybegynder
18. juni 2001 - 20:18 #29
goje??????
Avatar billede goje Nybegynder
21. juni 2001 - 15:03 #30
Jeps..

Vi har ikke fået prisen fra Tele.dk endnu sagde han, men du skal regne med 30-40k i oprettelse og så omkring 10 øre/stk besked :o)

Jeg skal nok prøve at huske at skrive det herinde når jeg har fået en pris
Avatar billede hybrid Nybegynder
27. juni 2001 - 01:56 #31
Er du sikker på, at man skal have en acount hos alle mobiludbyderne ? Har lige snarket med orange i dag. Og de gav ikke udtryk for at var tilfældet.
Avatar billede goje Nybegynder
27. juni 2001 - 08:25 #32
Det har ændret sig efter det er blevet sådan, at man kan tage sit nummer med sig når man skifter udbyder.

Vi har dog et problem med vores (ved ikke om det er fordi det er tele.dk), men man kan ikke sende til gateway\'en fra andre abbonnenter end tele.dk eller deres sub udbydere.
Avatar billede hostmaster Nybegynder
05. august 2001 - 20:30 #33
Goje: Kunne du ikke finde ud af den helt eksakte pris på oprettelse og stk. pris per sms?
Avatar billede goje Nybegynder
06. august 2001 - 08:42 #34
Ring til TDC.. jeg har lige fået at vide, at jeg ikke må off. vores aftale.. men det er dyrt! :o)

Ring til TDC og sig at du skal have en SMS Largeaccount.
Avatar billede hostmaster Nybegynder
06. august 2001 - 13:45 #35
Hvorhen i TDC skal jeg ringe til, jeg er blevet stillet 117 steder hen, men der var ingen der vidste noget om det.
Avatar billede goje Nybegynder
06. august 2001 - 13:48 #36
Ring igen og spørg efter Peter Lüppert Jensen.. :o)
Avatar billede smsnerds Nybegynder
18. januar 2008 - 12:19 #37
I stedet for at oprette en SMS Largeaccount kan man så ikke bare knytte gatewayen på en eksisterende online SMS gateway såsom www.CPSMS.DK ? - Jeg ved at de er til at handle med. - Dette burde da være billigere end at købe hos TDC.