Avatar billede nima Nybegynder
18. juli 2004 - 14:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværk med XP maskiner.

Hej.

Jeg har 5 computere sat i netværk! 4 XP maskiner og 1 win 98. Problemet er at jeg lige har reinstalleret en af XP maskinerne og den vil nu ikke fungere i netværket!

Den kan finde og har adgang til alle de andre maskiner men ikke omvendt!

Jeg får flg. beskrivelse når jeg prøver at få kontakt til den på netværket :

\\NAVN er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressorurce. Kontakt serverens admin....

Hvad er der galt?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2004 - 14:55 #1
Prøv at dele et eller andet på den, f.eks en mappe. (højreklik en mappe/folder og vælg deling)
Der skulle nu gerne starte en guide, der sørger for at komfigurere computeren til at give adgang for dine andre computere.
Avatar billede nima Nybegynder
18. juli 2004 - 14:59 #2
Hehe.. Det er løgn ik! Jeg har virkelig prøvet alt og det fungede ik! Jeg har da flere gange sat et netværk op uden at køre den guide!
Avatar billede nima Nybegynder
18. juli 2004 - 15:00 #3
Men jeg glemte lige at sige at guiden virkede :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2004 - 15:02 #4
He he, til tider er det svært at se skoven for bare træ'er *s*

Det har noget med sikkerhed at gøre, og der er lukket fra start. Så man er lige nødt til at køre guiden for at få "låst op".

Jeg lægger lige et svar så :-)
Avatar billede nima Nybegynder
18. juli 2004 - 15:04 #5
*gg* Ej hvor er det bare løgn! hehe.. Og her har jeg siddet og roddet med registreringsdatabasen, firewalls, IPX, TCP ip, gæst-konto'er osv.. Også skulle jeg bare køre den guide.. Jamen tak for hjælpen da

(lette point du fik dig der) hehe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2004 - 15:24 #6
Det må siges !
Men så er der andre spm hvor man troubleshooter en hel uge for 30 point, så det kan vel gå lige op *s*

Takker for point :)
Avatar billede tiz Nybegynder
19. juli 2004 - 17:56 #7
Husk at aktivere gæstekontoen, og evt slå XP's firewall fra eller bare lad NETBIOS komme igennem