Avatar billede rasch1 Nybegynder
18. juli 2004 - 12:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hej er der en der gider at tjekke der her hijackthislog

Har en kammerat der har problemer der kommer en startside op hver gang han har genstartet. Og hans com. kører meget langsomt når han spiller, han har lavet en hijackthislog og sendt den til mig, så prøver jeg at hjælpe ham ud fra den, men jeg fatter den desværre ikke helt, er der en venlig sjæl der gider at kigge på den?

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\PROMon.exe
C:\WINDOWS\System32\svvhost.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\System32\wjview.exe
C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMESys.exe
C:\WINDOWS\System32\WinMs.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\System32\wauauclt.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\NMSSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\GMT\GMT.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\WebSavingsfromEbates\WebSavingsfromEbates.exe
C:\Programmer\Ventrilo\Ventrilo.exe
C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\Ny mappe\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dr.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: MyWay Search Assistant BHO - {04079851-5845-4dea-848C-3ECD647AA554} - C:\Programmer\MyWay\SrchAstt\1.bin\MYSRCHAS.DLL
O2 - BHO: myBar BHO - {0494D0D1-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: My &Search Bar - {0494D0D9-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PROMon.exe] PROMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Firewalll] svvhost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE /min
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamagr32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] c:\Program Files\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.9\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMESys.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Firewal] WinMs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Services Installation] wauauclt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Firewalll] svvhost.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamagr32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Firewal] WinMs.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Services Installation] wauauclt.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] wuamagr32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Firewal] WinMs.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Services Installation] wauauclt.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Firewalll] svvhost.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: Web Savings - file://C:\Programmer\WebSavingsfromEbates\System\Temp\ebateswebsavings_script0.htm
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9C691A33-7DDA-4C2F-BE4C-C176083F35CF} - http://static.flingstone.com/cab/2000XP/CDTInc/bridge.cab
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede lauris Nybegynder
18. juli 2004 - 13:20 #1
Tjek Lige dette link www.arlet.dk

Lauris
Avatar billede rasch1 Nybegynder
18. juli 2004 - 14:32 #2
Ja, men jeg ville bare have at der var en der havde frostand på den, og kunne sige mig hvad der er galt med den, for så vidt jeg kan se(og jeg har ikke forstand på den), er der meget deri der ikke skal være der, så ejg vil gerne have en der skærer det ud i pap for mig <--(fjolset):)
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juli 2004 - 14:36 #3
Jeg kigger på den nu.
Lauris>>Og? hvad i alverden skal han ind på den side for?
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juli 2004 - 14:46 #4
Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Hent denne scanner, den skal du bruge senere.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.

Gå i Tilføj/Fjern programmer og fjern Myway/Mybar.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: myBar BHO - {0494D0D1-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL
O3 - Toolbar: My &Search Bar - {0494D0D9-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Firewalll] svvhost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamagr32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Firewal] WinMs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Services Installation] wauauclt.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Firewalll] svvhost.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamagr32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Firewal] WinMs.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Services Installation] wauauclt.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] wuamagr32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Firewal] WinMs.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Services Installation] wauauclt.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Firewalll] svvhost.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: Web Savings - file://C:\Programmer\WebSavingsfromEbates\System\Temp\ebateswebsavings_script0.htm
O16 - DPF: {9C691A33-7DDA-4C2F-BE4C-C176083F35CF} - http://static.flingstone.com/cab/2000XP/CDTInc/bridge.cab
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\Programmer\MyWay\
C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\
C:\Programmer\Fælles filer\GMT\
C:\Programmer\WebSavingsfromEbates\

Filer:
C:\WINDOWS\System32\svvhost.exe
C:\WINDOWS\System32\WinMs.exe
C:\WINDOWS\System32\wauauclt.exe
wuamagr32.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware
---------------------------------------
Hent og installer Servicepack 1, Hotfixpakken og Sasserfix her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da - Hotfixes efter SP1 til XP.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=3549EA9E-DA3F-43B9-A4F1-AF243B6168F3 - Sasserfix.
Opdater så online hos Microsoft.
---------------------------------------
Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede rasch1 Nybegynder
18. juli 2004 - 18:07 #5
sorry fik lige gæster gør det nu
Avatar billede rasch1 Nybegynder
18. juli 2004 - 22:14 #6
Hey så har min m8 gjort alt det(noget af en tur), men jeg håber den er clean nu hans log ser sådanne her ud nu:

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\PROMon.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\System32\svvhost.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\NMSSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Ventrilo\Ventrilo.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\Ny mappe\hjt.exe
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dr.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: MyWay Search Assistant BHO - {04079851-5845-4dea-848C-3ECD647AA554} - C:\Programmer\MyWay\SrchAstt\1.bin\MYSRCHAS.DLL (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PROMon.exe] PROMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE /min
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Firewalll] svvhost.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [msupdate.exe] msupdate.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Firewalll] svvhost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Firewalll] svvhost.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede rasch1 Nybegynder
18. juli 2004 - 22:17 #7
først nu jeg ser den, kan se den ikke er iorden ik?
Avatar billede rasch1 Nybegynder
18. juli 2004 - 22:19 #8
Anbefaler ham at formater
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juli 2004 - 22:58 #9
OK, men der mangler nu ikke meget.
Men den er vel ikke opdateret, siden de vira er der endnu?
Fixes:
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Firewalll] svvhost.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [msupdate.exe] msupdate.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Firewalll] svvhost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Firewalll] svvhost.exe
Tjek om filerne er slettet.
svvhost.exe og msupdate.exe

Hvis han formaterer den, så sørg for at servicepack og hotfixpakken bliver installeret inden i går på nettet, sammen med en firewall og et antivirusprogram.
Det finder i altsammen her:
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Tak for point, glemte jeg helt.*S*
Avatar billede rasch1 Nybegynder
19. juli 2004 - 15:07 #10
Han har nu fjernet dem alle, og hans pc kører fint tak for hjælpen
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juli 2004 - 15:13 #11
Velbekomme. ;o)