Avatar billede monster11 Nybegynder
18. juli 2004 - 09:24 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar PC

Hejsa,

Kan det lade sig gøre at købe en GOD bærbar pc for 8 - 11000kr?
Minimumkrav:

Intel Centrino 1.5ghz / Intel pentium 2.8ghz
512 mb ram
64 mb grafik (ikke sharred!)
40gb hd
Max 3.5 kg

Kom med links til sider hvor man kan købe dem online !

Point deles lidt, alt efter hvor gode maskiner i finder.
Avatar billede slasher_x Novice
18. juli 2004 - 09:52 #1
Avatar billede slasher_x Novice
18. juli 2004 - 09:53 #2
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 11:16 #3
Først og fremmest skal jeg vide hvad dine lrav til maskinen er  og hvad den skal bruges til?

Hold dig fra den notes fra GREENnote
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 11:17 #4
http://www.eksperten.dk/artikler/365

læs evt denne mene jeg lige finder noget
Avatar billede monster11 Nybegynder
18. juli 2004 - 11:19 #5
Den skal bruges til spil, film, website, internet.. tjah, lidt af hvert.
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 11:20 #6
Denne er ligenu på tilbud
http://www.prc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=473

Efter min mening da jeg har testet den er at den er en ganske nice maskine. Dog ikke den jeg selv ville tage pt.

Skal du have en til spil - skal du have et af de store kort fra ATI. Det store 9600 er nok - men du skal i dag også få et 9700. Fremtiden lover at vi snart kan skifte VGA chippen på maskinen - men lad os nu se :-)

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=VegaPROZ7

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800N

Faktisk samme maskine - men mit valg er og bliver Asus 6800 :-)

Har testet utallige af 6800 modellen - og ikke en har fejlet.

Kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge den til.
VEGA Z7 PRO, er også en fed sag. Det er faktisk det samme som  ASUS M6800N bare med forskellig indpakning.
http://www.hol.dk/vis_test.asp?tID=130&s=1
Overvej også Asus M6800N-modellen hvis det er noget du evt vil spille på eller grafisk arbejde og andre krævende programmer (systemkravene stiger jo konstant!).
Den er med 15" skærm vejer 2,7 kg

Den har boget af det nyeste grafikkort til bærbare : et Radeon 9600 pro + det er en Centrino maskine. Dens VGA-ram er dedikerede ram - dvs. den skal ikke dele ram med resten af konfigurationen (modsat shared ram som de fleste andre - bl.a. nogle af dem du har fundet!)
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 11:21 #7
Personligt syntes jeg du skal gå efter en maskine med centrino teknologi. Mindre MHZ men samme ydelse som en større P4 - man kan grundlæggende sammenligne en Pentium M 1.3 (cpu´en i centrino) med en 2.2 GHz P4 i ydelse - 1.4 med en 2.4 - 1.5 med en 2.6 og 1.7 med en 2.8 GHz P4.
Deet du her skal lægge mærke til er ydelse kontra MHz - altså færre MHz men bedre ydelse - det vil igen sige mindre varmeudledning og dermed mindre køling - dermed en ret så støjsvag maskine

Der findes forskellige former for bærbare. De ting jeg finder vigtige ved en bærbar er vægt, keyboard, skærm, og generel ydelse. Nævnt i prioriteret rækkefølge. Men igen afhænger det af, hvad den skal bruges til. Hvis maskinen skal bruges i stedet for en stationær, vil man nok prioritere ydelse lidt højere end fx. vægten.
Køb helst en bærbar med separat ram til grafikkort, for uanset hvor meget ram du putter i maskinen, vil ydelsen aldrig være optimal.
Processoren skal hellere ikke være af typen Celeron eller AMD, de "æder" meget strøm.
Læg også mærke til hvor lange batteriet holder. Gå som minimum efter batterier der kan vare i 4-5 timer. Batteriet skal også helst være af mærket Lition.
Avatar billede monster11 Nybegynder
18. juli 2004 - 11:22 #8
Indtil videre syntes jeg den første ser meget fin ud!
Men jeg har det bare sådan at jeg helst vil handle de steder hvor "E" mærket findes :)
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 11:24 #9
Første maskine har et skod grafikkort du ikke kan bruge det krævende spil tro mig.

Grafikkort: Intel Motara 64 MB grafikkort >>>>>(shared)<<<<<<<

Skal du bruge den som spille maskine skal du som minimun have ATI's 9600 eller 9700 kort
Avatar billede monster11 Nybegynder
18. juli 2004 - 11:25 #10
da ikke den første du skrev :)
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 11:25 #11
Andet link er med widescreen=strømslugende
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 11:25 #12
Avatar billede slasher_x Novice
18. juli 2004 - 11:59 #13
freehelp >> den maskine du lige har refereret til har et ATI M11 - Radeon Mobility 9700 Pro / 128 Mb grafikkort!!!
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 12:01 #14
Avatar billede slasher_x Novice
18. juli 2004 - 12:05 #15
Nu kom jeg også bare med et forslag ud fra de krav han har stillet. Men du mener altså at http://www.greendata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=3186 er for strømslugende pga. widescreen? er det sådan det skal forstås?
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 12:06 #16
Ja - selvfølgelig sluger en widescreen mere strøm end en normal 15.1
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 12:07 #17

Den du linker til her er med shared RAM og ikke noget man får glæde af :-)
Avatar billede slasher_x Novice
18. juli 2004 - 12:14 #18
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 12:16 #19
OK :-)

Men svaret er stadig ja.
Spec ser okay ud JA - men ville som sagt holde mig til de mere kendte mærker til samme pris.
Avatar billede g-p Nybegynder
18. juli 2004 - 17:41 #20
Avatar billede g-p Nybegynder
18. juli 2004 - 17:42 #21
Avatar billede freehelp Praktikant
21. juli 2004 - 10:08 #22
Har du brug for yderlige hjælp???
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 08:27 #23
Er det ikke på tide vi modtager lidt feedback omkring problemet/eller problemet som ikke er der mere?????
Avatar billede monster11 Nybegynder
09. august 2004 - 18:27 #24
Slasher X og freehelp.. smid svar..
Avatar billede slasher_x Novice
09. august 2004 - 18:45 #25
Du skal nok ikke regne med at Freehelp vil have nogen point og jeg har næppe været den store hjælp i denne omgang, så jeg synes at du skal beholde pointene selv!
Avatar billede monster11 Nybegynder
09. august 2004 - 18:46 #26
Fair nok.. venter lige på freehelp alligevel ;)
Avatar billede freehelp Praktikant
09. august 2004 - 22:17 #27
Tommel op for ærligheden men som slasher siger ønsker jeg ikke point for at hjælpe dig :-)

Kan gives karma - men det er 100% valgfrit

Ønsker du mere hjælp siger du bare til lov mig det!

Ha det godt

//Freehelp
Avatar billede monster11 Nybegynder
10. august 2004 - 15:01 #28
What ;) Så beholder jeg bare..
Avatar billede freehelp Praktikant
10. august 2004 - 15:06 #29
Super du :)

du kan tildele karma men det er 100% valgfrit