Avatar billede net-meister Nybegynder
18. juli 2004 - 04:41 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Windows XP fryser

Jeg har et problem med win XP prof.

Skærmen fryser konstant... Når jeg spiller eller installerer går der højst 10 minutter så fryser skærmen.
Og måske ka den holde sig en 40-50 minutter bare jeg surfer.

Jeg har haft et andet grafik kort i og problemet fortsatte med det.

Nogen der ved hvad der ka gøres??
Har osse prøvet at køre en repair, og har alle updates...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
18. juli 2004 - 04:50 #1
Det virker i høj grad som et varmeproblem ved CPU eller/og chipset. Dog er det også muligt at din PSU ikke har det voldsomt godt.
Avatar billede net-meister Nybegynder
18. juli 2004 - 06:52 #2
ved ikke med min PSU men CPU har det køligt nok. Jeg checker tit ligefter den er crashet og den er højst 60grader
Avatar billede nopsen Ekspert
18. juli 2004 - 07:34 #3
har du installeret alle drivere til chipset og grafikkort?
Avatar billede peet-49 Novice
18. juli 2004 - 08:46 #4
Hvad siger logbogen?
Avatar billede xpylarius Nybegynder
18. juli 2004 - 14:09 #5
Har du mange aplicationer kørene? Hvis du har, kan du lette presset på din cpu og ram ved at gå ind i KØR > Skriv MSCONFiG tryk enter > gå ind i START og fjern flueben ved alle unøvendige aplicationer.

Btw. Hvilken cpu og køler bruger du?
Avatar billede net-meister Nybegynder
18. juli 2004 - 17:34 #6
Det er en AMD athlon 1200mhz, køleren ka jeg ikke huske men ikke noget specielt godt mærke.

Peet hvaffor en logbog?

Og Det ka ske bare jeg kun har agent kørende...

Nopsen ja alle drivere er inde. Men tvivler på om det er de rigtige. Det er et ECS Elitegroup k7vza
Avatar billede peet-49 Novice
18. juli 2004 - 17:39 #7
Hvis du højreklikker på denne computer-administration-der har du logbog-der kan du se oplysninger om programmer og system.
Avatar billede nopsen Ekspert
18. juli 2004 - 17:48 #8
du kan finde alle drivere til dit bundkort her:
http://www.ecs.com.tw/download/drivers_m.htm
alternativt kan du hente via 4-1 driverne på www.viaarena.com det er chipsetdriverne, men grafikdriveren skal du nok ha fra det første link, medmindre det er et Nvidia eller ATI, så henter du de nyeste drivere på deres respektive sider.
jeg er ret sikker på at det er et driver problem du har.
Avatar billede xpylarius Nybegynder
18. juli 2004 - 18:44 #9
Underligt, 1200 mhz er ikke alverden men burde kunne klare det...
Går ud fra at du har min. 128 mb ram, eller hva?
Prøv at trykke ctrl+alt+delete og gå ind i ydelse, hvis din cpu og ram kører nær fuld kapacitet når du fx. spiller, har du et stort problem(!)

Hvis ikke, og hvis det ikke er varmen kan jeg ikke hjælpe mere :/
Avatar billede net-meister Nybegynder
18. juli 2004 - 20:52 #10
256mb sdram
Avatar billede net-meister Nybegynder
18. juli 2004 - 20:54 #11
I min log er der en masse fax fejl "Fax-tjenesten kunne ikke initialisere nogen af de tildelte faxenheder (virtuelle eller TAPI). Der kan ikke afsendes eller modtages faxer, før der bliver installeret en faxenhed."
"
Avatar billede net-meister Nybegynder
18. juli 2004 - 20:56 #12
og "AMLI: ACPI BIOS forsøger at læse fra en ugyldig IO-portadresse (0x71), som ligger inden for det 0x70 - 0x71-beskyttede adresseområde. Dette kan medføre, at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at få teknisk support.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp."

og "AMLI: ACPI BIOS forsøger at læse fra en ugyldig IO-portadresse (0xcfc), som ligger inden for det 0xcf8 - 0xcff-beskyttede adresseområde. Dette kan medføre, at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at få teknisk support.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp."
Avatar billede net-meister Nybegynder
18. juli 2004 - 20:58 #13
Nopsen hvilke drivere er det du vil ha mig til at hetne?
Avatar billede nopsen Ekspert
18. juli 2004 - 21:35 #14
www.viaarena.com hent hypherion 4-1 driveren under download..
installer den og hent derefter den nyeste driver til dit grafikkort.
Avatar billede nopsen Ekspert
18. juli 2004 - 21:37 #15
hvis det derefter ikke har hjulpet, kan det også være en ram fejl, det kan du teste med memtest som du kan hente her:
http://www.memtest86.com/
Avatar billede net-meister Nybegynder
18. juli 2004 - 21:58 #16
Har installeret chipset og grafik drivere... stadig lige ustabil! tester ram nu
Avatar billede net-meister Nybegynder
18. juli 2004 - 22:00 #17
jeg har ikke noget diskette drev så ka ikke køre memtest
Avatar billede nopsen Ekspert
18. juli 2004 - 22:21 #18
du kan hente et image du kan brænde ud på en skive som du kan boote på, den indeholder en masse test programmer, blandt andet memtest.
www.ultimatebootcd.com
Avatar billede net-meister Nybegynder
18. juli 2004 - 23:05 #19
har ikke non brændbare...
Avatar billede xpylarius Nybegynder
19. juli 2004 - 02:25 #20
Hent D-Tools, tror det ligge på www.download.com
Så kan du downloade det dersens image og mounte det i D-Tools.
Avatar billede net-meister Nybegynder
19. juli 2004 - 04:56 #21
Det ska køre i dos så den går ikke xpylarius
Avatar billede net-meister Nybegynder
19. juli 2004 - 04:56 #22
eller jo... shame on me...
Avatar billede net-meister Nybegynder
19. juli 2004 - 04:56 #23
eller nej det ka man sqda ikke =) Du ka ikke boote fra et mounted image... ihvertfald forklar mig hvordan så
Avatar billede xpylarius Nybegynder
19. juli 2004 - 12:01 #24
Hmm... Tror sq du har ret. My bad
Avatar billede xpylarius Nybegynder
19. juli 2004 - 12:02 #25
Køb et diskettedrev ikk så dyrt :D
Avatar billede nopsen Ekspert
19. juli 2004 - 16:23 #26
så var det vel næsten bedre at investere i nogen brændbar skiver, under alle omstændigheder kan du ikke teste rammen ordentligt, før du har noget at boote på.