Avatar billede xpylarius Nybegynder
17. juli 2004 - 17:45 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse?!

OK, først formaterede jeg min comp og geninstallerede XP Home. Det var jo fint nok men, så tænker "Sune du er jo en idiot til internetkonfiguration!".
Fuck...!
Jeg har prøvet at gå ind i "Opret ny internetforbindelse", gik så ind og valgte at oprette forbindelse til en LAN forbindelse som altid var tilgængelig, nitte, der stod at jeg allerede havde forbindelse men i "Netværksforbindelser/Whatever..." er der intet at se...

Jeg ville blive MEGET glad hvis i eksperter kunne hjælpe mig.
Point bliver givet til det første svar, som virker vel og mærke :P

På forhånd tak.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:49 #1
har du installeret driveren til net-kortet.. kig i enhedshåndtering..O)'
(win+pause)
Avatar billede xpylarius Nybegynder
17. juli 2004 - 18:25 #2
tjekker..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 18:30 #3
i enhedshåndtering, under hardware.!
Avatar billede dennisbj Nybegynder
17. juli 2004 - 18:34 #4
er det bare en ganske alm. adsl modem???
Avatar billede dennisbj Nybegynder
17. juli 2004 - 18:36 #5
bartfreak: det er da ikke nødvendigt med driver til netkort medmindre han har onboard
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 18:37 #6
hvis der mangler en driver, virker det ikke..!
Avatar billede dennisbj Nybegynder
17. juli 2004 - 18:38 #7
bartfreak: det passer så ikke helt
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 18:39 #8
lad nu, spm svarer el. kommentarere..!
Avatar billede dennisbj Nybegynder
17. juli 2004 - 18:44 #9
ja tager lige det på forhånd nu da det nok er adsl modem han køre med...

nå du har dit netværkskabel i som du jo nok har da den ellers ville prombte at det var manglende, så går ud fra det virker... du skal nu gå ind i: internet settings - forbindelse - LAN settings -
Nu skal du sætte flueben under automatically detect settings ( køre engelsk xp så det skal lige oversættes til dansk) sådan nu skulle du ha forbindelse
Avatar billede xpylarius Nybegynder
17. juli 2004 - 18:48 #10
ser faktisk sådan ud... prøver at installere en driver...
Avatar billede xpylarius Nybegynder
17. juli 2004 - 19:06 #11
OK, droppede det med at installere ny driver, og prøvede at ændre instillingerne. Nej. Automatically detect settings var sat til.

Btw. Ja det er adsl jeg kører med. Desuden deler jeg forbindelsen med min mor, hvis forbindelse funger 100%
Avatar billede dennisbj Nybegynder
17. juli 2004 - 19:07 #12
hvordan har i delt linien op?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 19:16 #13
du skal evt. lave en gateway..???
Avatar billede xpylarius Nybegynder
17. juli 2004 - 19:40 #14
Med en router, hun kører i port 1 og jeg nr. 2, ved at der ikke er noget i vejen med porten.
Og, bartfreak jeg er ked af det men ved sq ikk liige hvad du mener? :-/
Avatar billede dennisbj Nybegynder
17. juli 2004 - 19:42 #15
ok først går du ind i KØR skriv CMD også enter. nu skulle du være i dos prombt, skriv ipconfig og se hvad ip du har fået
Avatar billede xpylarius Nybegynder
17. juli 2004 - 20:05 #16
dennisbj> Gjorde som du sagde her er resultatet:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks: (Intet)
IP-adresse for automatisk konfiguration: 3.0.1.0
Undernet maske: 255.255.255.255
Standard gateway: (Intet)

Sådan...
Avatar billede dennisbj Nybegynder
18. juli 2004 - 02:05 #17
underlig ip du har der,,, den din mor har er det noget i stil med den der?
Avatar billede xpylarius Nybegynder
18. juli 2004 - 11:16 #18
Hun kører Windows 98 så det er lidt anderledes:

IP-adresse: 10.0.0.3
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 10.0.0.1
Avatar billede dennisbj Nybegynder
18. juli 2004 - 12:04 #19
okay det er underligt hun har 10.0.0.3.. du skulle ha 10.0.0.2 eller  noget i stil med den ip hun har bare et andet sidste cifre
Avatar billede dennisbj Nybegynder
18. juli 2004 - 12:06 #20
tager det hele fra starten af

har du sat lan kablet i? og har computeren accepteret du har taget det i.
har du pillet med routheren siden din formatering?
og hvilket routher er det.
Avatar billede xpylarius Nybegynder
18. juli 2004 - 12:23 #21
Ja lan kablet sidder i. Nej computeren har ikke accepteret det. Har ikke pillet ved routheren. Og det er en Tekcomm routher.
Desuden har vores to computere aldrig kunnet få adgang til hinanden..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 12:29 #22
det kan være, du kan bruge dette til noget..
http://www.wown.info/j_helmig/wxpwin9x.htm
Avatar billede dennisbj Nybegynder
18. juli 2004 - 12:53 #23
så når du går ind i netværksforbindelser siger den så at der ingen netværksstik er i?
Avatar billede xpylarius Nybegynder
18. juli 2004 - 13:05 #24
Det virker nu... Fandt ved et tilfælde en ONBOARD Network driver, og nu er jeg på nettet på min egen comp.
Det var jo bartfreak som foreslog en driver, så du får point. dennisbj> Selvfølgelig er jeg også meget glad for al din hjælp...

Tak!
Avatar billede dennisbj Nybegynder
18. juli 2004 - 13:18 #25
he skrev jeg ike bartfreak: det er da ikke nødvendigt med driver til netkort medmindre han har "onboard"!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 13:31 #26
bukker og takker..O)