Avatar billede henrikege Nybegynder
17. juli 2004 - 17:29 Der er 6 kommentarer

Rækkefølgen af startende progarmmer v. pc start

Når jeg ser under "MSCONFIG" - "START", ser jeg rækkefølgen af programmer, som starter op ,når jeg tænder min pc. Nogle af programmerne er "OS bestemt", andre starter op, da jeg har lagt en genvej til disse disse i "Startmappen." Kan jeg ændre på rækkefølgen af, hvilke programmer, som starter op før andre ? Mit spørgsmål er begrundet i, at jeg har programmer ( Trillian, Statbar o.lign. ), som logger på min ADSL forbindelse, inden min firewall ( ZoneAlarm Pro ) starter. Dette er vel et problem, at disse programmer har kontakt med Internettet inden min firewall bliver aktiveret. Derfor vil jeg gerne selv kunne bestemme rækkefølgen af, hvordan "automatisk-startende" programmer starter op, når jeg starter min pc. Hjælp søges ;o)
Avatar billede cp1 Nybegynder
17. juli 2004 - 17:56 #1
et bud ku være dette program (shareware)"Startup Control Center" http://www.sureshotsoftware.com/startupcontrol/index.html , jeg har selv nogle småprogrammer der loader når windows starter (hvem har ikke ;) og fik problemer med mit grafik-kort , jeg gjore det at jeg lavede en bat.fil som så starter de programmer op som jeg syntes after windows er loaded dvs et klik til at starte en masse programmer op med ;)
Avatar billede double-g Juniormester
17. juli 2004 - 19:01 #2
Hvis du foretrækker freeware så er der x-ecutor

http://www.siffan.dk/forum/forum_posts.asp?TID=775&PN=1
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juli 2004 - 02:32 #3
X-ecutor er faktisk fremragende. Du kan fx. sætte forsinkelse x sekunder for programmer, så det sikres at firewall'en er startet op.

Det an også bruges til at åbne flere IE sider ved opstart, hjvis man har brug for det.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. juli 2004 - 04:36 #4
tjae..,hukommeren er ikke hva den har været..havde somænd selv linket til "x-ecutor" i et andet spørgsmål,så tak for det ;)
Avatar billede henrikege Nybegynder
18. juli 2004 - 18:45 #5
Jeg vil gerne give pointene til "Double-G", så vedkommende bedes lave et svar, som  jeg kan acceptere, ok :-)
Avatar billede double-g Juniormester
18. juli 2004 - 18:53 #6
Jamen her er så 1 stk. svar, når du insisterer :-)