Avatar billede klokken_to Nybegynder
17. juli 2004 - 15:37 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Hvad er formatering?

Som sagt: Hvad sker der hvis man formaterer sin PC?

Vidste ikke helt hvor jeg skulle gøre af det her spørgsmål.
Avatar billede zenorph Nybegynder
17. juli 2004 - 15:44 #1
Hvis du formatere din computer sletter du alle dine data, som du har liggende på din(e) harddiske
Avatar billede frederikschack Nybegynder
17. juli 2004 - 15:53 #2
Ved formatering skriver du en ny filstruktur på din disk, man kan sige at du formaterer hvordan dataene skal ligge på disken. Det betyder samtidig at du mister den gamle filstruktur, og dermed de data der lå på disken. Der er forskellige formater f.eks. FAT16, FAT32 og NTFS, hvor NTFS er det mest stabile.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 15:54 #3
hvorfor spørg du.??
hvis du vil sælge en harddisk, skal man slette optil 7 gange, før man kan være sikker på at man ikke kan gendanne dataérne. prøv evt. killdisk el. lign.
Hvis det er fordi, du har et problem, ??.. så er formatering ofte sidste udvej. Men vi herinde, kender mange veje udenom...O)

Det der sker er at man blot sletter hdén. (harddisken)
Men med killdisk, skriver den en masse 1111 og 00000 i starten og slutningen af drevet..spørg løs..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 16:05 #4
ved en ny filstruktur , bestemmer du hvor store de kasser (cluster)skal være på hdén, vor du ligger dine dataér i, om Ntfs er mere stabilt en Fat32, er et smags spørgsmål..O).. begge virker helt fint.
Avatar billede squashguy Nybegynder
17. juli 2004 - 16:08 #5
bartfreak>hvis du mener stabiliteten er en smagssag, skal du vist have nye smagsløg :o
Avatar billede squashguy Nybegynder
17. juli 2004 - 16:09 #6
stabilitet/sikkerhed så er det ntfs, intet af dette er at finde under fat
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:31 #7
hvis man feks. har en win95 maskine i et netværk, kan den ikke se ntfs drev, så hvor fedt er det.
Og fat 32 er lige så godt.!
Avatar billede squashguy Nybegynder
17. juli 2004 - 17:34 #8
Læs lige på lektien :)

over netværk bruges en netværksprotokol, så din win95 er lige glad med hvilken filsystem den anden maskine kører med.

fat32 er ikke lige så godt som ntfs ved stabilitet og sikkerhed - og det er et faktum.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:42 #9
måske i din veden..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:43 #10
veden = verden..O)
Avatar billede klokken_to Nybegynder
17. juli 2004 - 20:06 #11
Altså, jeg satte password på mit brugernavn (Jeg har XP) og nu kan jeg ikke huske det :(

Jeg kan kun komme ind på gæstefunktionen.