Avatar billede axkris Nybegynder
17. juli 2004 - 14:56 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Glemt kodeord

Hej

Jeg har glemt mit kodeord på mit irc-nick. Hvad skal jeg skrive for at få mit nick tilbage?

Er hos irc.get2net.dk
Avatar billede deepack Nybegynder
17. juli 2004 - 14:58 #1
/nick give_me:my_p4ssword

:)
Avatar billede axkris Nybegynder
17. juli 2004 - 15:04 #2
Kopierede det direkte ind - og kørte det, men det reagerede den overhovedet ikke på. Kan du ikke forklare din kommando lidt mere? :)
Avatar billede axkris Nybegynder
17. juli 2004 - 15:07 #3
Får hele tiden denne:

--NickServ- This nickname is owned by someone else. Please choose another.
-NickServ- If this is your nickname, please use /NickServ IDENTIFY <password>

Og når jeg så forsøger at identificere mig med det kodeord, som jeg tror at det er, så reagere den ikke (fordi kodeord ikke er korrekt).

Kan man ikke få tilsendt kodeord pr. email og i såfald hvordan gør man det?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
17. juli 2004 - 15:10 #4
har du nickserver ?

ellers så er det fordi en anden har taget dit nick , og så kan du ikke gøre en skid
Avatar billede axkris Nybegynder
17. juli 2004 - 15:12 #5
nickserv... jeg bruger /NickServ... hvis det er det, som du tænker på.

hvordan gør jeg! :-)

Hvilke muligheder har jeg?
Avatar billede axkris Nybegynder
17. juli 2004 - 15:13 #6
Det er meget usandsynligt at andre skulle have overtaget det, da det er en meget specielt nick, som ingen andre kunne komme på at tage.
Avatar billede axkris Nybegynder
17. juli 2004 - 15:14 #7
Kan IRCops hjælpe? Kan de droppe nicket, så jeg kan tage det igen?
Avatar billede zenorph Nybegynder
17. juli 2004 - 15:21 #8
Alt du skal skrive er: /MSG Q REQUESTPASSWORD user@mymailhost.xx ??
Avatar billede axkris Nybegynder
17. juli 2004 - 15:24 #9
Jeg kørte den (med på min email-adresse) men der skete ikke noget - er email-en afsendt nu?
Avatar billede axkris Nybegynder
17. juli 2004 - 15:26 #10
Serveren reagerede ikke - er du sikker på, at det er den korrekte kommando?
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. juli 2004 - 02:19 #11
Nu kopiere jeg lige det, som mIRC siger når jeg skriver det, dog UDEN password:

Q - requestpassword
Q - You forgot to type your email address!
Q - /MSG Q REQUESTPASSWORD user@mymailhost.xx

Når du gør det, bør den skrive:

Q - OK, login information sent to xxx@xxxxxxxxxxx.dk

Håber info kan bruges til noget - hvis alt andet går galt, så prøv:
/msg Q showcommands :-)

<\\zenorph
Avatar billede axkris Nybegynder
18. juli 2004 - 08:36 #12
"/msg Q showcommands" virker slet ikke hos get2net.dk

Men jeg fik en ircop til at droppe mit nick, så jeg kunne registere det igen. Så nu er alt ok.
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. juli 2004 - 12:12 #13
Lyder ganske fornuftigt :-)
Avatar billede axkris Nybegynder
18. juli 2004 - 12:15 #14
Takker for forsøget :-)

Det kunne sikkert have virket, hvis vi kørte på samme irc-server. Men der er sikkert forskellige opsætninger fra server til server.
Avatar billede tatziki Nybegynder
21. juli 2004 - 11:20 #15
omg! zenorph han er på get2net.irc ? doooh? Det du skriver er til quakenet.... :S!
Avatar billede axkris Nybegynder
21. juli 2004 - 11:22 #16
Hej Tatziki

Hvis du kan finde kommandoen til mig, som virker hos get2net.dk, så giver jeg gerne dig pointene (via en ny tråd).