Avatar billede echsphilee Nybegynder
17. juli 2004 - 08:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ukendt bruger tilsluttet min computer

Hejsa. Jeg har et lille lokalnetværk i mit hus med 3 computere koblet på. Da jeg ville lukke den ene computer ned igår, kom der er et vindue frem, hvor der stod noget i retning af "ejer/Amitech er tilsluttet din computer. Hvis du slukker maskinen, afbrydes netværksforbindelsen."
jeg har ikke noget at gøre med Amitech, hverken den danske eller den amerikanske. Der ligger ME (ja ja jeg ved det godt) på maskinen og der er installeret EZ antivirus og firewall, fuld version i 15 dage. Jeg har rodet en del rundt i tcp/ip- og ipx-indstillinger, da jeg ikke kunne få netværket op og stå med min anden maskine (xp), og er i den forbindelse bange for, at jeg har åbnet maskinen op for omverdenen.

Nogen idéer?
Avatar billede peterditlev Nybegynder
17. juli 2004 - 09:04 #1
lyder som om at du har fået åbnet en port, som bliver brugt af hacker til at pinge for "service" og du derved har givet adgang til din computer.

der må være en mulighed for at se hvilke service du har tilladt i din firewall og hvilke porte den bruger, men først skal du finde ud af hvad dine computer kaldes på netværket. gå til kontrolpanel find(på hver enkel computer)system, find den fane der hedder computernavn i xp og i me kan du se det ved at åbne "netværk" find ud af om du ahr deling af filer og printer det gælder nu om at bryde forbindelsen ved hjælp af din firewall den har funktioner som "trusted zone" og "internetZone" de forskellige indstillinger er høj mellem og lav sikkerhed  på hjemmenetværk er det rigeligt med mellem og på internet vil høj sikre dig bedre men er svære at bruge da du skal give tilladelse føste gang

god fornøjelse
Peter
Avatar billede echsphilee Nybegynder
17. juli 2004 - 09:13 #2
ok, det prøver jeg. Jeg holder den slukket her i weekenden, da jeg pga. andre opgaver ikke har tid til at kigge på det før mandag. På forhånd tak for hjælpen. Jeg vender tilbage med resultat.
MVH
Kasper
Avatar billede echsphilee Nybegynder
16. august 2004 - 06:54 #3
sorry. har haft så travlt at jeg glemte dette spm. jeg har installeret en router med firewall, og det ser ud til at virke. der har i hvert fald ikke været nogle problemer. tak for hjælpen.
Kasper