Avatar billede krelledk Nybegynder
16. juli 2004 - 20:37 Der er 5 kommentarer

Computer vil ikke starte op

Hej alle,

Har et "mindre" problem.
I får lige hele sagen, fra start af:
2 dage siden, begyndte min computer at lave skrive fejl på min ene harddisk (samsung 120gb) Shit tænkte jeg, idag gik jeg så ud og købte en ny, en Maxtor 200gb, da jeg alligevel var ude og handle ville jeg også lige købe nogle flere RAM kingston 512, da jeg så kommer hjem, sætter jeg først mine nye ram i, da jeg lige ville se om de virkede, det gjorde de så, og nu var det så harddiskens tur, slukker, tager strømmen fra, og sætter den i, da jeg så tænder igen, siger computeren så, nogle bip lyde, en lille pause, og så bipper den ellers løs igen.
Shit, tænker jeg så igen, og så begyndte jeg ellers at  pille tingene fra hinanden,  så maskinen står tilbage, som den stod før (dog uden den før beskadet harddisk).
Problemet ligger nu i, at den ikke starter op,uanset hvad. Skærmen er bare sort. (ligesom den står standby) Men så sker der heller ikke mere.
Jeg har tjekket om det var grafik kortet, rammene, skærmen og vi har reset CMOS.

Nogen der har nogle flere ideér? Før jeg sender den afsted til eftersyn.

Regards
Kristian Hansen
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juli 2004 - 21:54 #1
Det kan være din nuværende bios ikke understøtter 200GB
Det kan være du skal opdatere den...
Avatar billede krelledk Nybegynder
16. juli 2004 - 21:58 #2
200gb er ikke sat til
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juli 2004 - 22:19 #3
Det kunne godt være bundkortet der er stået af.
Det er utroligt svært at sige mere om det, når "dyret" ikke starter op.
Sorry
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2004 - 00:00 #4
Bipper den stadig? Hvis den gør så fortæl hvilken bios du har i samt hvordan de bip lyder. Kort, lange og hvor mange.

Prøv at tage alt fra bortset fra cpu, ram, grafikkort og floppy, reset bios igen og se om den nu siger et eller andet fra højtaleren og om der kommer billede på skærmen. Hvis der gør, så sæt en ting til ad gangen, hver gang med en restart og check af at enheden bliver opdaget. Forsøg ikke at sætte 200 gb disken til endnu.

Med hensyn til din nye harddisk kan det være at du skal have en ny bios i der understøtter 48 bit lba. Hvilket mærke og model er bundkortet ?
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2004 - 05:36 #5
Har fået det fikset nu, det viste sig at rammene var synderen, selvom vi havde tjekket dem igennem, vi sætte dog nogle helt andre ram i, og vupti, nu funker den med den gamle ram blok, de nye ram er dog gået helt i dammen.
Underligt med de maskiner nogle gange.